ناگفته های آقای کارگردان درباره فیلم پربازیگر «گیجگاه»

عادل تبریزی کارگردان فیلم سینمایی « گیجگاه » از آثار واجد شرایط برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درباره این فیلم به خبرنگار مهر گفت: من خوشبختانه این شانس را داشتم تا در سال‌هایی که فیلم کوتاه می‌ساختم متوجه شوم سلیقه و علاقه‌مندی من چیست و دوست دارم به چه مدل فیلم بسازم. این شانس را هم داشتم تا همان مدلی را که در فیلم‌های کوتاهم پیگیری می‌کردم، در اولین فیلم بلند سینمایی خودم دنبال کنم. «گیجگاه» از لحاظ لحن و شکل به فیلم‌های کوتاه من بسیار نزدیک است.

وی افزود: شخصاً چند سال وقت گذاشتم تا بتوانم برای ساخت «گیجگاه» سرمایه جذب کنم وقت گذاشتم یعنی برای ساخت اولین فیلم بلند سینمایی‌ام چهار پنج سال سخت را طی کردم. در این فیلم یک نگاه اجتماعی معاصر به حال امروز جامعه داشتم در واقع با خودم فکر می‌کردم که اگر خودم را گذشته ببرم و از قدیم به حال امروز ایران نگاه کنم تأثیرگذار می‌شود، هرچند فضای «گیجگاه» مربوط به بیست سال پیش است ولی به نظرم یک فیلم روز است.

این کارگردان با اشاره به اینکه در این شرایط کرونایی همه چیز تغییر کرده و به هیچ چیز نمی‌شود انتقاد وارد کرد، بیان کرد: همین که در چنین شرایطی و در این سال سخت جشنواره برگزار می‌شود خوب است چون می‌توانم حدس بزنم که برگزاری جشنواره فیلم در این شرایط چقدر می‌تواند سخت باشد اما خدا را شکر که قرار است سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برگزار شود.

وی ادامه‌داد: من دوست دارم فیلمم را مردم ببینند. به طور کلی اگر بستری فراهم شود که مخاطبان فیلم‌ها را ببینند اتفاق بهتری رخ می‌دهد. فیلم من از آن دسته فیلم‌هایی است که مردم باید ببینند.

تبریزی توضیح داد؛ به نظرم امسال داوران کار سختی پیش رو دارند چون شصت فیلم را باید در زمان محدود ببینند و به همه ارکان فیلم توجه کنند. امیدوارم در این زمان فشرده که فیلم‌ها را می‌بینند، سعی کنند به لحن فیلم‌ها توجه کنند. این جشنواره بر سینما مبارک باشد.