از ساخت «منطقه پرواز ممنوع۲» تا ساخت انیمیشن «آیینه خیس»

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. 

بازگشایی سینماها در آستانه جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم در نوع خود خبری خودب برای دوست داران هنر هفتم است و باید دید تا پایان سال و دو ماه باقی مانده از زمستان این بازگشایی چه نتیجه ای را برای سینمای کشور رقم می زند.

انیمیشن «آیینه خیس» با برداشتی از شعر عطار ساخته شد

انیمیشن «آیینه خیس» با برداشتی از شعر عطار ساخته شد

انیمیشن «آیینه خیس» به کارگردانی امیرهوشنگ معین که برداشتی آزاد از شعر شیخ صنعان عطار است، آماده نمایش شد.

انیمیشن «آیینه خیس» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امیرهوشنگ معین که برداشتی آزاد از شعر شیخ صنعان عطار است، آماده نمایش شد.

«آیینه خیس» داستان نگارگر پیری است که عاشق دختر جوانی می‌شود؛ نگارگری که سال‌ها قصه عشق تصویر کرده ولی امروز خود در دام آن افتاده است.

امیرهوشنگ معین درباره‌ی این اثر توضیح داد: «آیینه خیس» برداشتی آزاد از شعر شیخ صنعان عطار است و دیالوگی ندارد. مخاطبان این فیلم، بزرگسالان خواهند بود. البته می‌توان مخاطبان کم سن‌تر را هم در جمع تماشاگران این انیمیشن محسوب کرد، اما قصد من تمرکز بر بزرگسالان است.

وی افزود: «آیینه خیس» در مدت زمان هفت دقیقه و با تکنیک کات‌اوت که تکنیکی دوبُعدی است، تولید شده است.

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از تهیه‌کننده، کارگردان و انیماتور: امیرهوشنگ معین، فیلمنامه: هاجر مرادی، امیرهوشنگ معین، موسیقی: مهدی نادری، صدا: رنو دنی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره «مهر سلامت» مشخص شد

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره «مهر سلامت» مشخص شد

محمد پسران‌رزاق قائم مقام دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» درباره زمان برگزاری اختتامیه این رویداد گفت: مراسم اختتامیه جشنواره سه‎شنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

وی افزود: در این مراسم که به صورت محدود و با حضور داوران، برگزیدگان و برخی مقامات کشوری برگزار می‌شود، ضمن معرفی نفرات برگزیده اول تا سوم در هر بخش، از برخی آثار به انتخاب داوران قدردانی صورت می‌گیرد.

پسران‌رزاق درباره دلایل تاخیر چند ماهه در برگزاری مراسم اختتامیه دومین دوره این رویداد سینمایی، گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از متولیان اصلی برگزاری جشنواره «مهر سلامت» است، طبیعتاً به دلیل احترام تمام و کمال به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مباره با کرونا با حساسیت بیشتری در برگزاری جشنواره مواجه بودیم که همین امر سبب به تعویق افتادن زمان برگزاری جشنواره شد.

وی افزود: مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، پیش از این قرار بود، آبان‌ماه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شود، که مواجهه کشور با موج سوم کووید ۱۹، این امر را با تصمیم شورای سیاست‌گذاری به زمان دیگری موکول کرد.

پسران‌رزاق در پایان از اکران آنلاین آثار منتخب این دوره از جشنواره، یک روز قبل از برگزاری مراسم اختتامیه خبر داد و گفت: با کسب رضایت صاحبان آثار و تمهیدات اندیشیده شده، آثار منتخب دومین جشنواره فیلم کوتاه «مهرسلامت» در سایت جشنواره اکران آنلاین خواهد شد. برای هر اثر یک سانس در نظر گرفته شده و علاقه‌مندان سینما و مخاطبان جشنواره می‌توانند روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس msff.ir به تماشای آنلاین آثار منتخب بنشینند.

مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» به‌صورت آنلاین از اینستاگرام جشنواره به آدرس@mehresalamatfilm پخش خواهد شد.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقای فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» برگزار می‌شود.

تصویر امین حیایی در «برف آخر» رونمایی شد/ روزمرگی‌های یک دامپزشک

تصویر امین حیایی در « برف آخر » رونمایی شد

فیلمبرداری فیلم سینمایی «برف آخر» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی که چندی پیش در شمال کشور آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و امین حیایی در نقش و چهره‌ای متفاوت جلوی دوربین رفته است.

«برف آخر» نگاهی متفاوت به روزمرگی‌های یک دامپزشک دارد و عمده سکانس‌های آن در برف فیلمبرداری می‌شود.

پیشتر بازی مجید صالحی و لادن مستوفی نیز در «برف آخر» آغاز شده است و تدوین آن به زودی و هم‌زمان با فیلمبرداری آغاز می‌شود.

«منطقه پرواز ممنوع۲» ساخته می‌شود/ انتشار فراخوان ثبت ایده

« منطقه پرواز ممنوع۲ » ساخته می‌شود/ انتشار فراخوان ثبت ایده

مدرسه سینمایی اندیشه و هنر (ماه)، فراخوان ثبت ایده برای ساخت قسمت دوم فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» را منتشر کرد.

مدرسه سینمایی اندیشه و هنر (ماه)، تصمیم دارد قسمت دوم پُرمخاطب‌ترین فیلم نوجوان سینمای ایران را با ایده مردم و مخاطبان بسازد.

علاقه‌مندان می‌توانند طرح و ایده‌های خود را برای قصه «منطقه پرواز ممنوع ۲»، در چهارچوب قصه حداکثر سه خطی یا طرح فیلمنامه که شخصیت اصلی و کشمکش آن تعریف شده و دارای آغاز، میانه و پایان باشد، تا ۳۰ اسفندماه برای مدرسه سینمایی ماه ارسال کنند.

ایده‌های منتخب توسط مدرسه سینمایی ماه خریداری می‌شود و از ایده‌هایی که توسط هیات داوران پذیرفته شوند، دعوت به عمل خواهد آمد تا زیر نظر اساتید در کارگاه تبدیل ایده به فیلمنامه در مشهد مقدس شرکت کنند.

علاقه‌مندان جهت ثبت ایده خود می‌توانند از سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir اقدام کنند.

«منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد، در مدرسه سینمایی اندیشه و هنر (ماه) تولید شده است که در سال ۱۳۹۸ روی پرده سینماها رفت و به فروش بیش از ۷ میلیارد تومان دست یافت.