روایت کاوه خداشناس از بازی در «صبح آخرین روز»/ تحت هر شرایطی باید نقش شهید شهریاری را بازی می‌کردم

کاوه خداشناس بازیگر نقش شهید شهریاری در سریال «صبح آخرین روز» اظهار کرد: بازی در نقش شهید شهریاری دانشمند بزرگ هسته‌ای کشورمان یکی از افتخارات کارنامه هنری من است.

وی افزود: ابتدای امر، نقش‌آفرینی در نقش این شخصیت برایم دشوار بود و حتی از تهیه‌کننده و کارگردان اثر خواستم نقش دیگری به من بدهند، ولی جواب آن‌ها فقط یک لبخند و یک جمله بود؛ «تحت هر شرایطی باید این نقش را بازی کنی».

این هنرمند با بیان اینکه لحظات بسیار خوبی را هنگام نقش‌آفرینی به جای شهید شهریاری تجربه کرده است گفت: انرژی مثبت زیادی از سوی دوستان و به ویژه خانواده این شهید بزرگوار گرفتم و اگر همراهی آن‌ها نبود، شاید کار به این خوبی و باورپذیری تولید نمی‌شد، هر روز این پروژه برایم دلپذیر و مملو از خاطرات شیرین است.

وی ادامه داد: برای ایفای نقش شهید شهریاری دیدار‌های متعدد و مفصلی با خانواده شهید و همکاران او در سازمان انرژی اتمی و دانشگاه شهید بهشتی و حتی برخی شاگردانشان داشتم، چون برایم مهم بود که با رفتار و شخصیت او آشنایی بیشتر پیدا و از این مسئله در شخصیت‌پردازی بهتر استفاده کنم به همین دلیل از این کار ساده نگذشتم و به ریزترین مسائل از جمله تکه کلام‌های این شهید حتی در منزل توجه داشتم.