سریال سعید آقاخانی جایگزین «زیرخاکی۲» بجای «دودکش۲»

همزمان با پخش آخرین قسمت سریال " زیر خاکی2 "، شبکه یک زمان پخش سریال " دودکش2 " را زیرنویس کرد که از شنبه 5 تیرماه به آنتن شبکه یک سیما می‌رسد.

دودکش سریال نام‌آشنایی است که برای اولین بار در رمضان 1392 روی آنتن رفت. فصل دیگری توسط محمدحسین لطیفی تحت عنوان " پادری " ساخته شد و حالا فصل دوم "دودکش" به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در راه آنتن قرار گرفت.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , شبکه یک ,

دودکش، زندگی افرادی را در قالب طنز به تصویر می‌کشد که با مشکلات مالی و دیگر درگیری‌های زندگی‌شان، دست و پنجه نرم می‌کنند. بعضی از آنان مثل فیروز، به خدا توکل می‌کنند و دست‌ روی زانو گذاشته، از جای برمی‌خیزند و بعضی دیگر مثل نصرت، برادر همسر او، نگاه‌شان را به دستان دیگران می‌دوزند. فیروز مرد خانواده‌دوست و زحمت‌کشی است که به همراه خانواده و آشنایانش، یک قالی‌شویی را اداره می‌کند؛ اما با پلمپ شدن درب محل کار و زندگی او توسط مأموران شهرداری، دردسرهایش دوچندان می‌شود.

لوکیشن اصلی داستان یک قالیشویی است که اتفاقات بامزهٔ زیادی در آنجا رخ می‌دهد. هومن برق نورد و بهنام تشکر و امیرحسین رستمی نقش‌های اصلی داستان‌اند که پس از کارهای موفق ساختمان پزشکان و دزد و پلیس بار دیگر با همکاری هم سریالی طنز و بامزه روایت می‌کنند.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , شبکه یک ,

فصل دوم "دودکش" از اواخر سال 1399 جلوی دوربین رفت و فقط تنها توقف این سریال به علت ابتلای چند بازیگر سریال به کرونا، به بیش از دو هفته نرسید. گروه این روزها در تهران مشغول تصویربرداری‌اند و نیمی از فیلمبرداری پیش رفته و مراحل فنی هم توأمان جلو می‌رود. جالب است که اغلب سکانس‌های سریال در شمال شرقی تهران و منطقه بلوار ارتش تصویربرداری می‌شود. 

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , شبکه یک ,

هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و بهنام تشکر گروه بازیگران «دودکش 2» را تشکیل می‌دهند و به تازگی الهام اخوان نیز به این ترکیب اضافه شده است.

در خلاصه داستان سریال آمده است: «خانواده فیروز مشتاق که بی قیف و قپی به سفری رفته‌اند، در راه بازگشت به تهران با دختری همسفر می‌شوند که از نظر بهروز، «نیمه گمشده» قلمداد می‌شود و به ضرس قاطع، شروعی برای فرو رفتن خانواده در آمپاس است! بماند که با آنچه از نصرت و شرایط جدیدش مشهود به نظر می‌رسد، بستر قمپزش گسترده‌تر از قبل شده است و با عقبه‌ای که از آنان سراغ داریم، ماجراهایی آغاز می‌شوند که بی هیچ شائبه‌ای در زندگی همه و به ویژه کسانی که پا به قالیشویی می‌گذارند، تاثیرگذارند!»

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , شبکه یک ,

پخش سریال سعید آقاخانی از امشب

سریال " شب عید " سعید آقاخانی که با توجه به فضای داستانی و روایی‌اش در مشهد، همزمان در دهه کرامت بارِ دیگر برای آنتن شبکه یک سیما انتخاب شد. این مجموعه تلویزیونی قرار است از امشب تا پایان هفته در قالب 6 قسمت روی آنتن برود. 

مجموعه "شب عید" که طنزی اجتماعی دارد در 6 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید شده است؛ داستان "شب عید" به طور کامل در شهر مشهد می‌گذرد و قصه‌های زائران مختلفی را روایت می‌کند که هر کدام با حاجت و نیتی در شب عید و آستانه تعطیلات نوروز، خودشان را تا مشهد و حرم نورانی امام رضا(ع) رسانده‌اند.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , شبکه یک ,

داستان‌های این سریال به صورت اپیزودیک است اما هرکدام‌شان با دیگری ارتباط پیوسته‌ای دارند.

حمید لولایی، مرجانه گلچین، حسین محب اهری، افسانه ناصری، زهره صفوی، نعیمه نظام دوست، سروش جمشیدی و علی هاشمی از بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.