همایش شیرخوارگان حسینی مجازی برگزار می‌شود

 داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام در نشستی که روز اول محرم الحرام برگزار شد، گفت: امسال همایش شیرخوارگان حسینی مجازی برگزار می شود. 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در ادامه در خصوص برگزاری مراسم در کشور‌های دیگر افزود: در کشور‌های دیگر نیز مراسم برگزار می‌شود. همچنین نذرنامه به زبان‌های مختلف ترجمه شده و آیین نذرنامه خوانی به ۱۳ زبان اجرا می‌شود و نیز تمامی بودجه این مراسم‌ها از طرف مردم تامین می‌شود و ما هیچ گونه بودجه دولتی نداریم.

منافی در خصوص برگزاری مراسم با توجه به شیوع کرونا اضافه کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی در غالب نقاط به صورت مجازی و در برخی شهرستان‌ها که شرایط بهتر و از سوی ستاد کرونا مجوز دارند، برگزار می‌شود. ما نیز در تولید لباس‌ها کوتاهی نکردیم و حدود ۳۰ هزار دست برای ارسال به کشور‌های مختلف در کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان تولید شد.

وی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام در اولین جمعه محرم ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ همزمان در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود. این مراسم از شبکه‌های سیما و استانی به طور مستقیم پخش می‌شود. مراسم تهران از شبکه ۲ سیما از ساعت ۱۰ تا۱۱:۳۰ پخش می‌شود.