اسپایدرمن مردم را به سینما برمی‌گرداند؟

در حالی که دنیای سینمایی مارول و تولیداتش مدتی است به شدت زیر تیغ انتقادات فیلمسازانی مثل دنی ویلنوو، مارتین اسکورسیزی و ریدلی اسکات قرار گرفته‌اند ، حالا یکی دیگر از بزرگان سینما موضع خود را نسبت به این درگیری اعلام کرده است. پل توماس اندرسون که امسال با فیلم «پیتزا لیکوریش» شانس زیادی در فصل جوایز دارد نسبت به این فیلم‌ها و تاثیر مثبتشان روی سینما خوش بین است.
اندرسون در گفتگویی با مجله نیویورکر گفت:«من زمین بازی کوچک خودم را پیدا کرده‌ام و در حال کار در آن هستم و خوشحالم که با آدم‌هایی که واقعا ستایششان می‌کنم، در در حال کار هستم. اما همیشه سایه این سوال نابودی سینما در اطراف فیلم هست و اینکه آیا سینما نابود می‌شود یا نه. مشخصا اوضاع با سرویس‌های استریم و سیل آثار ابرقهرمانی پیچیده‌تر شده، بیشتر این چیزها را من نمی‌توانم جدی بگیرم و به نظرم کمی زیادی درگیری با این فیلم‌ها وجود دارد. من دوستشان دارم. به نظر می‌آید که حرف محبوب این روزها این است که آنها سینما را نابود کرده اند یا همچین چیزهایی. ولی من اصلا اینطور حس نمی‌کنم.»

اسپایدرمن مردم را به سینما برمی‌گرداند؟


اندرسون در ادامه درباره سقوط آمار فروش گفت و اعلام کرد که احتمالا امید اصلی یکی از آثار مارول است که در ابتدای سال آینده اکران می‌شود:«ببینید، ما همه استرس این را داریم که چطور مردم را به سینماها برگردانیم، اما می‌دانید که چه فیلمی مردم را به سینماها برخواهد گرداند؟ اسپایدرمن! پس باید از این خوشحال باشیم.»