آغاز رقابت‌های نهایی مسابقات قرآن

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در نشست خبری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن دیروز ۲۷ آذرماه گفت: رقابت‌های فینال این دوره از ۲۹ آذر تا سوم دی‌ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود. این مسابقات، سال قبل به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به صورت غیر حضوری برپا شده بود.

قره شیخلو افزود: در این دوره نزدیک به ۲۰۰ نفر از نخبگان قرآنی رقابت خواهند داشت. مسابقات بخش بانوان از ساعت ۹ تا ۱۲ و با حضور نزدیک به ۵۰ شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت تحقیق،‌ قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء و دعاخوانی برپا می‌شود.

آغاز رقابت‌های نهایی مسابقات قرآن

وی ادامه داد: مسابقات در بخش آقایان ‌هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، دعاخوانی، اذان و هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود. همچنین رشته تفسیر نیز در هر دو بخش بانوان و آقایان به صورت مشترک است.

قره‌شیخلو درباره جوایز مسابقات گفت: جوایز نفرات اول در رشته قرائت تحقیق و ‌حفظ کل قرآن کریم ۳۵ میلیون تومان و نفرات دوم تا پنجم نیز به ترتیب، ۳۰ میلیون تومان، ۲۵ میلیون تومان، ۲۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان است. در مجموع نیز برای همه برگزیدگان حدود یک ‌میلیارد و دویست میلیون ‌تومان جایزه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه دوشنبه، ۲۹ آذرماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه هم جمعه سوم دی‌ماه با حضور ریاست سازمان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.

در پایان نشست خبری از پوستر چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رونمایی شد.