حضور هنرمندان ٣١ استان کشور در نمایشگاه ملی صنایع دستی

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: طی دو سال اخیر به دلیل کرونا نمایشگاه ملی صنایع دستی برگزار نشد و آسیب‌های جدی به فعالان این حوزه وارد شد.

مقرر بود نمایشگاه صنایع دستی ، در هفته آخر مهر امسال برگزار شود؛ ولی به دلیل اینکه واکسیناسیون خیلی شدت نگرفته بود برگزار نشد و به ٩ بهمن و مدت چهار روز موکول شد.

به گفته محمودیان، این نمایشگاه با حضور ٣١ استان برگزار خواهد شد. فضاهایی که در اختیار صنعتگران و هنرمندان قرار خواهد گرفت، در سه حوزه صنایع دستی، گردشگری و فرهنگی خواهد بود. همچنین حمایت از مناطق کم برخوردار و محروم در دستور کار است و ١٢ استان در این حوزه حضور خواهند داشت و دستاورد‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان می گذارند.

به جهت نشان دادن توانمندی‌ها برای برگزاری این نمایشگاه و به منظور تبلیغ بیشتر صنایع دستی، نمایشگاه‌ صنایع دستی و گردشگری امسال ادغام شدند.

حضور هنرمندان ٣١ استان کشور در نمایشگاه ملی صنایع دستی

سه محور حمایتی از جمله شهر‌های جهانی، استان‌های کم برخوردار و سالن نام‌آوران و پیشکسوتان، از جمله مهمترین بخش‌های مورد توجه در نمایشگاه صنایع دستی امسال است.

در این دوره سالنی تهیه شده که در آن هنرمندان دارای مدرک درجه یک و دو هنری حضور خواهند یافت. در این سالن محصولات فاخر عرضه خواهند شد و با توجه به تأکید دولت بر توجه به نخبگان، در این سالن شاهد حضور و فعالیت پیشکسوتان برجسته و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی خواهیم بود.