فیلمی تاریخی از مسعود کیمیایی با نام «خائن‌کشی»

مسعود کیمیایی کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران که با فیلم‌هایی چون «گوزن‌ها» و «قیصر» یکی از سینماگران جریان‌سازی ایران به حساب می‌آید در جدیدترین اثر سینمایی خود به سراغ یک ماجرای تاریخی رفته است که در نوع خود پرداختن به این موضوع توسط مسعود کیمیایی اتفاق جالب توجه و کنجکاوی‌برانگیز برای مخاطبان او به حساب می‌آید.

داستان فیلم در مورد گروهی است که می‌خواهند ازبانک ملی دزدی کنند. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس و دیگرانی دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می خواهند. دکتر مصدق بر سر این مسئله اصرار می‌ورزد که نفت ایران باید ملی شود. از سویی سرکرده‌ی این گروه دلباخته زنی است اما در درگیری‌هایی که در جلوی بانک با پلیس بالا میگیرد او تیر میخورد و باقی فرار می‌کنند و … 

در این فیلم قسمتی از زندگی مهدی بلیغ سارق و کلاهبردار ایرانی به تصویر کشیده می‌شود و همچنین گذری هم به ماجرای ملی شدن نفت و ماجراهای آن می‌زند.

فیلمی تاریخی از مسعود کیمیایی با نام «خائن‌کشی»

مهران مدیری، فرهاد آئیش، سام درخشانی، الهام حمیدی، امیر آقایی، اندیشه فولادوند، پردیس پورعابدینی، پولاد کیمیایی، حمیدآذرنگ، رضا یزدانی، سارا بهرامی، نرگس محمدی، پانته آ بهرام، نسیم ادبی، فریبا نادری و شکیب شجره.