آسیب به یک اثر هنری موجب برکناری مدیر موزه هنر‌های معاصر شد

عبادرضا اسلامی کولایی با حکم محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، به عنوان رئیس جدید موزه هنر‌های معاصر تهران منصوب شد.

در حکم انتصاب وی آمده‌ است: با عنایت به شایستگی و تجربیات ارزنده شما به موجب این حکم به عنوان «رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران» منصوب می‌شوید.

سالاری در گفت‌وگویی که با خبرنگار ما داشته است، گفت: احسان آقایی زحمات بسیاری در سمت خود کشید، احترام او واجب است، اما موزه نیاز به تغییراتی داشت.

وی یکی از علت‌های این تغییر را مربوط به اتفاقی دانست که روز شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پنج گنج در موزه هنر‌های معاصر تهران رخ داد؛ ماجرا این است که در جریان افتتاحیه نمایشگاه «پنج گنج» که ۲۱ اسفندماه در موزه هنر‌های معاصر تهران برگزار شد، پرفورمنسی توسط یاسر خاسب اجرا شد که در حین اجرای این پرفورمنس، محتوای روغن «ماده و فکر» اثر نوریوکی هاراگوچی بیرون ریخت و آسیب به آن وارد شد.

به گفته سالاری مدیر جدید مرکز هنر‌های تجسمی و موسیقی ارشاد هم تا پایان هفته معرفی خواهند شد.

آسیب به یک اثر هنری موجب برکناری مدیر موزه هنر‌های معاصر شد

گفتنی است عبادرضا اسلامی کولایی پیش‌تر عضو شورا و معاون موسسه آموزشی علمی، کاربردی فرهنگ و هنر را بر عهده داشته است. معاونت اداری، مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مدیریت کل پشتیبانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، قائم‌مقام و معاونت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و معاونت گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و ریاست فرهنگسرای نیاوران از دیگر سوابق اسلامی است.