انتقاد پژمان بازغی از انحصارگرایی صداوسیما

پژمان بازغی که در جایگاه مجری‌گری در تلویزیون هم می‌شناسیم، درباره سیاست‌های نادرست رسانه ملی درقبال شبکه نمایش خانگی گفت: سالهاست که تلویزیون درصدد این است که فضای وی اودی را بگیرد. طبیعی است که صداوسیما به دلیل نگاه سیاسی حاکم بر آن توانایی جذب مخاطب را ندارد اما اینکه ما فضای فعالیت بقیه رسانه‌ها را بخواهیم با معیارهای صداوسیما تنظیم کنیم قطعا موجب کم رونق شدن این هنر خواهد شد. 

بازغی خاطرنشان کرد: اینکه صداوسیما با راه‌اندازی یک اپلیکیشن به نام تلوبیون پلاس بخواهد آثار سینمایی هنرمندان را بدون اجازه آن‌ها پخش کند موضوع نگران‌کننده‌ای است که همکاران، کارگردانان و تهیه کنندگان را با خود درگیر کرده است، امیدوارم صداوسیما به مالکیت معنوی آثار سینمایی احترام بگذارد تا صنعت سینما و نمایش خانگی رونق پیدا کند. 

انتقاد پژمان بازغی از انحصارگرایی صداوسیما

این هنرمند سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: رویکرد صداوسیما و انحصارطلبی آن در ادامه ممکن است باعث تعطیلی فعالیت‌های هنری شود. امیداریم وزارت ارشاد بنابر وظیفه قانونی خود از مالکیت معنوی آثار هنرمندان حمایت کند. 

بازغی خاطرنشان کرد: نباید دستگاه‌هایی مثل صداوسیما و زیر مجموعه‌های آن مانند تلوبیون با ارائه رایگان فیلم و سریال متعلق به برخی از شبکه‌های نمایش خانگی ضرر و زیان به نهاد سینما و هنرمندان ضربه زده و اپلیکیشن‌ها را آرام آرام آن‌ها را از گردونه خارج کنند. 

بازغی در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه ایفای نقش کرد. او پس از آن به مدت ۲ سال به ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی آژانس دوستی پرداخت که باعث شهرت او شد و سپس ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون جوانی و بلوغ و مجموعه گمگشته باعث تثبیت جایگاهش در سینما و تلویزیون شد. 

بازیگر فیلم‌های سینمایی «ماموریت غیر ممکن» یعقوب غفاری و «تیغ و ترمه» کیومرث پوراحمد معتقد است؛ تمامی کسانی که در فضای وی اودی کار می‌کنند، از تلویزیون آمده‌اند.