بیانیه فیلیمو درباره جوکر

‌‎مخاطبین عزیز و گرامی جوکر !

در یکی از موقعیت‌های قسمت چهارمِ فینال، ۲نفر از بازیگران جوکر به صورت بداهه و درلحظه، تصمیم گرفتند تیپی متضاد با عنوان و نقشی که به آنها محول شده بود اجرا کنند  تا از این تضاد و تناقض، موقعیتی برای خنداندن شرکت‌کننده‌ها و مخاطب ایجاد شود که همگی می‌دانیم تناقض، تضاد و اغراق از ابزار کمدی است.

واضح است که در آن موقعیت، حضار و انبوهی از مخاطبان به تضاد خلق‌شده خندیدند؛ نوازنده پیانویی به نام بتهوون که از قضا ابزار(دست) برای نواختن پیانو ندارد.

‌‎نه ایشان و نه هیچ‌کدام از همراهان و سازندگان با تصور توهین به معلولان عزیز با این شکل از دست، فکر هم نکردند، همان‌طور که تعداد انبوهی از مخاطبین هم این تصور را نداشتند، اما به احترام تذکر و توصیه تعدادی از کارشناسان حوزه معلولین، بلافاصله نسخه خروجی مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت.

تعدادی از کارشناسان حوزه معلولین با توهین‌آمیز بودن این موقعیت کمدی نسبت به معلولین، قاطعانه مخالف بودند اما تعدادی دیگر از کارشناسان این حوزه، معتقد بودند این صحنه کمدی، می‌تواند تاثیر روانی منفی روی معلولین با این شرایط فیزیکی داشته باشد.

در این ۶ماه که با جوکر همراه شما هستیم، افتخار می‌کنیم که معلولین عزیز هم مخاطب جوکر بوده‌اند و در این مدت به جوکر، محبت و لطف داشته‌اند و خوشحالیم که توانسته‌ایم لبخند روی لب‌هایشان بیاوریم. به قدری این افتخار و خوشحالی برای ما ارزشمند است که اگر این لحظه و موقعیت کمدی و طنز بخواهد سهوا باعث رنجیدن یک معلول هم بشود، برای ما مطلوب نیست.

به این دلایل، ضمن عذرخواهی از هر عزیزی که با دیدن آن صحنه احیانا مکدر شده است، به استحضار می‌رسانیم  نسخه نهایی اصلاح و با حذف آن نما، مجددا در فیلیمو بارگذاری شده است.