«مامور مخفی شماره ۴۷»؛ یک بازی در سبک مخفی کاری است

بازی Hitman III؛ «مأمور مخفی شماره ۴۷»؛ یک بازی در سبک مخفی کاری و زاویه دید سوم شخص است که در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت IO-Interactive بر روی پلتفرم‌های PlayStation 4، PlayStation 5، Microsoft Windows، Xbox One، Xbox Series X/S، Google Stadia و Nintendo Switch به بازار عرضه شده است.

این بازی، هشتمین قسمت از سری بازی‌های Hitman و آخرین قسمت از سه گانه World of Assassination (دنیای ترور) است. داستان این بازی که فقط دارای بخش تک نفره است، حول تلاش مأمور شماره ۴۷ و همکارانش برای از بین بردن سازمان Providence و از بین بردن رهبران این سازمان مخفی که به کنترل امور جهان مشغول هستند، می چرخد. مانند بازی‌های قبلی سری Hitman، بازیکنان با به دست گرفتن کنترل ۴۷، می‌توانند با روش‌ها، ابزارها و سلاح‌های مختلف و با استفاده از لباس‌های مبدل، وارد قسمت‌های مختلف بازی شده و دشمنان خود را نابود کنند. یکی از تجهیزات اضافه شده به بازی، یک دوربین است که ۴۷ از آن برای هک کردن سیستم‌های مختلف الکترونیکی استفاده می‌کند.

«مامور مخفی شماره ۴۷»؛ یک بازی در سبک مخفی کاری است

Hitman III «مأمور مخفی شماره ۴۷»؛ دارای ۶ مرحله اصلی است و علی رغم تعداد کم مراحل، به علت وجود راه‌های مختلف برای کشتن دشمنان و گستردگی نقشه‌ها، بازیکنان باید هر مرحله بازی را چند بار انجام دهند تا بتوانند تمام روش‌های مشخص شده در بازی را به اتمام برسانند. شرکت IO-Interactive برای کسانی که دو بازی قبلی سه گانه Hitman را خریداری کرده اند، این امکان را فراهم آورده تا بازیکنان بتوانند مراحل بازی‌های قبلی را نیز در این بازی انجام دهند و امکان انتقال امتیازها از بازی‌های قبلی به این بازی امکان پذیر است.

این بازی به خاطر اینکه برای کنسول‌های نسل جدید توسعه یافته دارای گرافیک بسیار بالا بوده و بازیکنان در طول بازی با صحنه‌های خیره کننده‌ای مواجه خواهند شد.

هوش مصنوعی بازی به صورت کلی تغییری نکرده و بازیکنان می‌توانند با سوءاستفاده از هوش مصنوعی بازی، مراحل را راحت تر به اتمام برسانند.

آنچه که والدین باید در مورد بازی «مأمور مخفی شماره ۴۷» بدانند

والدین محترم هنگام خرید بازی باید در نظر داشته باشند که Hitman III یک بازی در سبک مخفی کاری است که در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت IO-Interactive بر روی پلتفرم‌های PlayStation ۴، PlayStation ۵، Microsoft Windows، Xbox One، Xbox Series X/S، Google Stadia و Nintendo Switch به بازار عرضه شده است.

در این بازی، بازیکنان کنترل یک مأمور مخفی به نام مأمور شماره ۴۷ را به عهده می‌گیرند و در مراحل مختلف دشمنان خود را از بین می‌برند. بازیکنان در انتخاب روش‌های کشتن قربانیان آزادی عمل بسیاری دارند و می‌تواند با استفاده از مخفی کاری، دشمنان خود را خفه کنند یا با ضربات چاقو آنها را از پای در بیاورند.

استفاده از سلاح‌های گرم نیز در بازی حضور پررنگی دارد و بازیکنان می‌توانند با سلاح‌هایی مانند هفت تیر، مسلسل و تفنگ دوربین دار، افراد را به قتل برسانند. با توجه به ماهیت بازی، پاشیدن خون در مبارزات به دفعات اتفاق می‌افتد و بازیکنان می‌توانند با وسایلی که در محیط قرار دارند، سطل‌های زباله، دستگاه له کردن انگور، دستگاه چوب خرد کن و …، اجساد قربانیان را از بین ببرند و یا مخفی کنند که این موضوع موجب پاشیدن خون در بازی می‌شود.

بازیکنان در این بازی می‌توانند افراد غیرنظامی را نیز بکشند که این موضوع روی پیشرفت بازیکن اثر منفی می‌گذارد. برخی از مأموریت‌ها نیز شامل نفوذ به جریان فروش مواد مخدر و جلب نظر قربانیان از طریق فروش این مواد به آنها می‌شود. علی رغم اینکه بازیکنان می‌توانند در این بازی به مواد مخدر دست پیدا کنند، استفاده از این مواد برای بازیکنان میسر نیست. برخی مراحل بازی نیز در کارگاه تولید شراب اتفاق می‌افتد و در این مراحل، بازیکنان با روش‌های تولید شراب روبرو می‌شوند. استفاده از الفاظ رکیک و نامناسب نیز در برخی از مراحل بازی به چشم می‌خورند.