بیشترین مخاطب «دکتر سلام» بانوان هستند

حسین نعمتی سرپرست گروه آموزش‌های عمومی پیرامون برنامه دکتر سلام گفت: بیش از ۱۰ سال است که دکتر سلام از آنتن شبکه آموزش سیما پخش می‌شود و توانسته طیف وسیعی از مخاطبان عام را جذب کند، خوشبختانه مخاطبان رضایت خوبی از برنامه دارند و این برنامه توانسته طبق آمار مرکز نظرسنجی سازمان صداوسیما مرجع خوبی برای پاسخگویی به سوالات بییندگان در حوزه سلامت باشد.

به گفته نعمتی در دوره تحول رسانه ملی و شبکه آموزش، برنامه سلامت محور دکتر سلام با حمایت مدیر محترم شبکه آقای دکتر عبدالعالی سعی کرده در درجه اول در حوزه محتوایی با هدف آموزش اصول بهداشت و پیشگیری قبل از درمان، به این معنا که افراد چه اقدامی کنند که بیمار نشوند، پرداختن به مباحث بیماری‌های غیرواگیر، واگیردار، تغذیه، ورزش و تحرک بدنی، دارو، بهداشت باروری، بهداشت روان و.. با کمک پزشکان متخصص و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی اطلاعات علمی مفید و موثری در اختیار مخاطبین قرار داده شود تا افراد با کسب اطلاعات و آگاهی به مرحله ضرورت درمان نرسند یا اگر رسیدند در مراحل اولیه بیماری به سلامت برگردند.

بیشترین مخاطب «دکتر سلام» بانوان هستند

او می‌گوید: توجه به جذابیت تصویری و نیز تعامل بیشتر با بییندگان به شیوه‌های مختلف از جمله استفاده از Qr cod یا رمزینه در برنامه که همه این موارد در راستای تحول نقش آفرینی می‌کنند.

به گفته نعمتی طبق گزارش مرکز نظرسنجی صداوسیما بیشترین مخاطب برنامه خانم‌ها به ویژه خانم‌های خانه دار هستند، همچنین با توجه به اینکه مخاطب این برنامه عام می‌باشد موضوعات برنامه براساس شاخص‌های وزارت بهداشت در زمینه‌های مختلفی، چون میزان و درصد شیوع بیماری در سطح کشور و تعداد افراد مبتلا و.. همین طور بنابر نیاز مخاطب و سوالات مطرح شده از سوی بییندگان که از طریق پیامک، تلفن و نیز درگاه‌های متعدد فضای مجازی طرح می‌شوند، موضوعات و مهمانان این برنامه انتخاب می‌شوند.

سرپرست گروه آموزش‌های عمومی شبکه آموزش گفت: پرداختن به مساله عدالت سلامت از جمله اصول محوری این برنامه و از دغدغه‌های همیشگی همه عوامل برنامه همچون مجریان و تهیه کننده و مدیر گروه تا مدیر شبکه می‌باشد، به همین علت خوشبختانه برنامه دکتر سلام ضمن اینکه برای مناطق برخوردار از امکانات پزشکی موثر بوده تاثیر ویژه‌ای در مناطق کم برخوردار از امکانات پزشکی و پزشکان متخصص، مانند روستا‌ها و شهر‌های کوچک و شهرستان‌ها داشته به گونه‌ای که بسیاری از پیام‌های بییندگان مربوط به این مناطق می‌باشد.