روبه‌رو شدن با ترس‌های قدیمی در عمارت‌های تسخیرشده

داستان خانه‌های بزرگ و عمارت‌های تسخیر شده همیشه جذاب هستند. خانه‌هایی که نیرویی ماورائی آرامش خانواده ساکن در آن‌ها را برهم می‌زند و روابط آدم‌ها متاثر از این ترس‌های عمیق قرار می‌گیرد. نت‌فلیکس بزرگترین پلتفرم پخش آنلاین فیلم و سریال در جهان از این ایده قدیمی با یک رویکرد تازه استفاده کرد برای ساخت دو مینی سریال نفس‌گیر به‌نام‌های «عمارت تسخیر شده هیل» و «عمارت تسخیر شده بلای». دو اثر موفق که تکانی اساسی به ژانر وحشت دادند. اگر به داستان‌های ماورائی که آدرنالین محض هستند و تماشای‌شان خواب را از چشم آدم می‌پراند علاقه‌مند هستید با ما باشید.

روایتی درهم تنیده و جذاب

عمارت تسخیر شده هیل

اولین سریالی که نت‌فلیکس در این اتمسفر ساخت «عمارت تسخیرشده هیل» بود. داستان سریال مربوط به خانواده‌ای است که اوایل دهه 90 میلادی به یک عمارت قدیمی و عجیب می‌روند. پدر خانواده می‌خواهد با بازسازی این عمارت درآمد خوبی کسب کند. اما به محض ورود به آن‌جا اتفاقات عجیبی دامن‌شان را می‌گیرد. سریال در هر اپیزود وارد ذهن و روان یکی از فرزندان خانواده می‌شود تا ترس‌های او را به‌نمایش بگذارد و با روایتی غیرخطی و جالب که توام با فلش‌بک و فلش‌فورواردهای پیاپی است سعی می‌کند رازهای این عمارت تسخیر شده و دردسرهای روحی و روانی هرکدام از اعضا را ضمن مواجهه با این اتفاقات مخوف بررسی کند. )

چرا ببینیم؟ 

سریال برگرفته از رمان معروف «شرلی جکسن» است و نوع موسیقی متن پرالتهاب، بازی بازیگران، طراحی صحنه خاص، نورپردازی و به‌خصوص شیوه روایت که همگی در خدمت داستان ترسناک سریال هستند توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کرد. البته اپیزود پایانی نتوانست انتظاری که از این مینی‌سریال 10 قسمتی ایجاد شده بود را برآورده کند، اما امتیاز بالای 8.6 که توسط کاربران سایت IMDB داده شده بود گواه موفقیت سریال در ارائه یک داستان ترسناک متفاوت است. داستانی که پیچیدگی‌هایی هم دارد و یک قصه ترسناک ساده با جامپ کات (پرش‌های متداول برای ترساندن مخاطب) نیست.

راستی اگر سریال «عمارت تسخیر شده هیل» را دیدید و دوست داشتید فصل دوم که داستان متفاوتی دارد یعنی «عمارت تسخیر شده بلای» هم می‌تواند شما را راضی کند:

عمارت تسخیر شده بلای