وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترکیه سفر کرد

دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی سازمان کشور‌های اسلامی با موضوع اصلی «محکوم کردن اطلاع‌رسانی نادرست و اسلام هراسی » و با حضور محمدمهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا صبح به طور رسمی در شهر استانبول ترکیه افتتاح خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در سفر به ترکیه ضمن دیدار و تبادل نظر با طا‌ها ایهان، رییس مجمع جوانان سازمان همکاری‌های اسلامی، فخرالدین آلتین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و رییس اجلاس و سایر مسئولان فرهنگی ترکیه از چندین مرکز فرهنگی این کشور از جمله موزه توپکاپی، مسجد کبیر ایاصوفیا، مسجد سلطان احمد و در شهر استانبول بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین فردا و در حاشیه حضور در این اجلاس فرهنگی، ملاقات‌های دو جانبه‌ای را با وزرای فرهنگ و اطلاع‌رسانی برخی کشور‌های شرکت کننده در اجلاسیه خواهد داشت.
سخنرانی در مجمع اصلی دوازدهمین اجلاسیه وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری کشور‌های اسلامی از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ در سفر به ترکیه خواهد بود.

گفتنی است، سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که با عضویت ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است. سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است و اجلاسیه وزرای اطلاع‌رسانی سازمان تاکنون یازده دوره آن را برگزار کرده است و دوازدهمین دوره آن نیز در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترکیه سفر کرد

نشست کارشناسی این دوره از اجلاس نیز روز جمعه با حضور هیات‌های کارشناسی کشور‌های شرکت کننده و از جمله ایران با حضور مدیر کل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی و همچنین رییس اداره سازمان‌های اداری سازمان فرهنگ و ارتباطات که در این سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می‌کنند اغاز به کار کرد و جمهوری اسلامی ایران پیشنهاداتی را ارائه کرد.