طولانی‌ترین ملودرام های تلویزیون

سریال‌های تلویزیونی چه در ایران و چه در تمام کشور های دیگر همیشه طرفداران خودش را داشته و از دهه هشتاد و بعد از افزایش توجه مخاطبان به سریال‌های خارجی ، تولید ملودرام‌های طولانی ایرانی به جریان افتاد و ادامه پیدا کرد. اکثر این سریال‌ها به دلیل اینکه مدت زمان طولانی روی آنتن بودند، نسبت به سایر سریال‌ها بیشتر در ذهن‌ها مانده‌اند.

معمولا سریال های طولانی برپایه چند اصل ساخته وپر طرفدار می شوند.

-سوژه

-قصه

 

-سبک روایت

-گروه بازیگران

-نحوه پخش

-سبک وسیاق نگارش فیلمنامه

-ساختار در تولید

-کارگردانی

-ژانر

و...

سریالهای تلویزیونی چه در ایران و چه در تمام کشور های دیگر همیشه طرفداران خودش را داشته و از دهه هشتاد و بعد از افزایش توجه مخاطبان به سریال‌های خارجی ، تولید ملودرام‌های طولانی ایرانی به جریان افتاد و ادامه پیدا کرد. اکثر این سریال‌ها به دلیل اینکه مدت زمان طولانی روی آنتن بودند، نسبت به سایر سریال‌ها بیشتر در ذهن‌ها مانده‌اند. رکوردار طولانی ترین سریال تلویزیون به سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار می رسد و در ادامه به جزییاتی درباره  سریال های طولانی می پردازیم:

نرگس (۱۳۸۵)

کارگردان: سیروس مقدم

بازیگران: حسن پورشیرازی، مهرانه مهین ترابی، زنده‌یاد پوپک گلدره، ستاره اسکندری، مهدی سلوکی، عاطفه نوری و ...

تعداد قسمت‌ها: ۶۹

 سریال «نرگس» به عنوان اولین سریال ملودرام طولانی کلید خورد. این سریال حدود ۷۰ قسمت داشت و در تابستان ۱۳۸۵ روی آنتن رفت. با اینکه قصه‌های فرعی و اضافه زیادی داشت، اما قصه اصلی سریال آنقدر جذابیت داشت که معمولا کسی درباره کشدار بودن و خسته کننده بودن آن صحبتی به میان نمی‌آورد.

رستگاران (۱۳۸۷)

کارگردان: سیروس مقدم

بازیگران: محمد عمرانی، روناک یونسی، پوریا پورسرخ، آتیلا پسیانی، لیندا کیانی، صبا کمالی و ..

تعداد قسمت‌ها: ۵۲

 داستان سریال «رستگاران»، درباره زنی تنها بود که برای پیدا کردن همسرش از شهرستان به تهران سفر می‌کند و حالا برای زندگی در شهر بزرگی مثل تهران درگیر مشکلات زیادی می‌شود. طبیعی بود که چنین داستانی با این مختصات نیاز به تعداد قسمت‌های زیادی دارد.

سریال ستایش (۱۳۸۸)

کارگردان: سعید سلطانی

بازیگران اصلی آن داریوش ارجمد و نرگس محمدی هستند.

تعداد قسمت‌ها: 111

فصل 1 و 2 و 3

 ستایش مجموعه‌ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید سلطانی و نویسندگی سعید مطلبی است. تولید فصل اول آن از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و سال ۱۳۹۰ پایان یافت، پخش آن از ۱۲ آذر ماه ۱۳۸۹ آغاز شد و در ۶ آبان ۱۳۹۰ به پایان رسید.

ستایش

کیمیا (۱۳۹۴)

کارگردان: جواد افشار

تعداد قسمت‌ها: ۱۱۰

بازیگران: مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، مهدی پاکدل، آزیتا حاجیان، حسن پورشیرازی، رضا کیانیان، امیرحسین آرمان و ...

 کیمیا به کارگردانی جواد افشار طولانی‌ترین سریال ملودرام ایرانی است که زندگی یک زن را از دوران نوجوانی تا میانسالی به تصویر می‌کشد.

طولانی‌ترین ملودرام های تلویزیون

سریال گاندو (1398)

کارگردان: جواد افشار

بازیگران: داریوش فرهنگ، امیرحسین عبدی، وحید رهبانی، پیام دهکردی، محمدرضا شریفی‌نیا، پندار اکبری و ...

تعداد قسمت‌ها: 67

فصل 1 و 2

سریال «گاندو » یکی از برترین سریالهای تلویزیونی ایرانی است که پس از وقفه کوتاهی پخش آن با انتشار سری اول آغاز شد. این سریال امنیتی پلیسی با وجود مخاطبین زیاد، مخالفین سرسختی هم داشت. پخش ابتدایی فصل دوم آن از 30 اسفند 1399 آغاز شد و جزء سریال‌های نوروزی شبکه سه سیما بود.

سریال «گاندو»

برف بی‌صدا می‌بارد (۱۴۰۰)

 کارگردان: پوریا آذربایجانی 

بازیگران: فرهاد آئیش، الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ، مائده طهماسبی، امید روحانی، فریبا متخصص، پوریا شکیبایی و…

تعداد قسمت‌ها: 250

سریال تلویزیونی«برف بی‌صدا می‌بارد» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی عنوان سریالی است که قصد دارد رکورد طولانی‌ترین سریال تولیدی تلویزیونی را با سه فصل از آن خود کند.

طولانی‌ترین ملودرام های تلویزیون