مستند «نقاش شاعر» در رادیو ایران ساخته می‌شود

رادیو ایران در تازه‌ترین اقدام رسانه‌ای و فرهنگی خود تولید مستند های پرتره (چهره) را در دستور کار خود قرار داده است. گروه فرهنگ و ادب این شبکه علاوه‌بر ساخت مستند‌های کوتاه «نگین» اقدام به تولید مجموعه‌ای مستند از چهره‌های فرهنگی - هنری و نخبگان برجسته کشور کرده که کمتر نامی از برخی از آن‌ها به میان می‌آید. این مستند‌ها در حداکثر ۳۰ دقیقه ساخته می‌شوند و بزرگان معاصر کشور را در‌بر می‌گیرند.

جدیدترین مستند از این مجموعه مستند «نقاش شاعر» است که به زندگی محمد ابراهیم جعفری نقاش، استاد دانشگاه و شاعر بروجردی می‌پردازد. این هنرمند شوریده آثار پر شماری را در حوزه نقاشی آفرید و دستی هم در شعر و ترانه داشت. خوانش‌های شور‌انگیز او دل‌های بسیاری را رام و آرام کرده است. جعفری دوبیتی‌هایی را هم به لهجه بروجردی سروده و به خوانندگان داده است. 

این مستند با تهیه کنندگی عبدالله علایی و نویسندگی شهاب گودرزی ساخته شده و از صدای شاعر و همچنین استادان و هنرمندان بهره گرفته شده است. از مستند‌های دیگری که در مجموعه «ژرفا» ساخته شده می‌توان به مستند‌های دهخدا و حسان اشاره کرد که از رادیو ایران پخش شده است. 

مستند «نقاش شاعر» در رادیو ایران ساخته می‌شود

            

درباره نخبگان و شخصیت‌هایی همچون دکتر سید جعفر شهیدی، بهمن سرکاراتی، محمود کیانوش، محمد علی موحد، مهرداد اوستا، نیما یوشیج، آیت الله کمالوند، عبدالله الفت مستند‌هایی ساخته شده و بزودی از رادیو ایران پخش خواهد شد.