به‌ دوره فشرده آموزش «جن‌گیری» خوش آمدید

 یکی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ ژانر وحشت فیلم « جن‌گیر » ویلیام فردکین است که الهام‌بخش فیلم‌های زیادی در سینمای جهان شده است. فیلم‌هایی با محوریت قراردادن یک شخصیت معصوم که تسخیر شده، خانواده‌ای که نگران اوست و کشیشی متعهد که سعی می‌کند به این خانواده با اجرای مراسم جن‌گیری کمک کند. خب هرچند هنوز این فیلم‌ها می‌توانند مخاطب را بترسانند اما باید اعتراف کرد کمی تکراری شده‌اند. به‌تازگی فیلم «طعمه شیطان» با درک این واقعیت که چنین داستان‌هایی نیاز به فضای تازه دارند ایده جدیدی را به ماجرای همیشگی اضافه کرده است تا یک فیلم ترسناک برمبنای فرمولی قدیمی اما با جزئیات تازه ارائه کند. فیلمی که در ادامه به‌ معرفی آن می‌پردازیم.

دختری که جن‌گیری می‌کند

داستان درباره خواهر «آن» است؛ یک راهبه مهربان که در دوران کودکی زندگی با مادری تسخیر شده را تجربه کرده. مادری که ناگهان وسط احساسات زنانه، به او آسیب می‌رسانده. خواهر «آن» حالا در یک کلیسای بزرگ کار می‌کند، کلیسایی که هدف از تاسیسش مبارزه با موج تازه‌ای از حمله شیاطین به روح انسان‌هاست. اما طبق قوانین کلیساها هیچ زنی حق آموختن آموزش‌های جن‌گیری و انجام مراسم رسمی را ندارد. «آن» که یک راز بزرگ دارد سعی می‌کند این سنت قدیمی کلیسا را نقض کند و اولین زنی باشد که جن‌گیری می‌کند. او در کلاس‌ها شرکت می‌کند و می‌فهمد استعداد زیادی در نجات روح افراد تسخیرشده دارد. در این بین به‌ نظر می‌رسد سرنوشت این راهبه با زندگی دختربچه‌ای تسخیرشده گره‌ خورده و باید او را در فرصت کوتاهی از شر یک اهریمن پلید که روحش را تسخیر کرده نجات داد...

کلاس آنلاین جن‌گیری

به‌ دوره فشرده آموزش «جن‌گیری» خوش آمدید

در این فیلم علاوه بر این‌که برخلاف همیشه یک راهبه درصدد نجات جان افراد تسخیرشده برمی‌آید، با بخشی از آموزش‌های رسمی کلیسا به کشیش‌ها برای انجام مراسم جن‌گیری آشنا می‌شویم. همین‌طور یک لایه‌های احساسی و حتی خانوادگی به داستان اضافه شده که باعث می‌شود علت تکاپوی شخصیت اصلی را بهتر درک کنیم. فیلم لحظات ترسناک درخشانی هم دارد که چندان تقلیدی نیستند. با این حساب بعد از مدت‌ها شاهد یک فیلم خوب در زیرشاخه جن‌گیری ژانر وحشت خواهیم بود. پس چراغ‌ها را خاموش کنید و در تنهایی این فیلم را ببینید و بترسید.