«ابر می‌بارد» راوی تکراری قصه کرونا

شبکه دو پس از سریال استانی « جزر و مد » که محصول صداوسیمای مرکز خوزستان بود، از شنبه هفته جاری، سریال استانی دیگری به نام « ابر می‌بارد » ساخته رضا معینی را روانه آنتن کرده است. قصه این مجموعه در گیلان و در روزهای ابتدایی شیوع کرونا می‌گذرد. «ابر می‌بارد» وضعیت بحرانی شیوع کرونا در رشت را دستمایه روایت قصه خود قرار داده و تلاش کادر درمان برای مقابله با بیماری کووید19 را به تصویر کشیده است.

روایت نه چندان باورپذیر و تاثیرگذار

سریال «ابر می‌بارد» با محوریت پرستاری به نام «پریسا نصرتی» روایت می‌شود که احتمالا ناقل بیماری کووید19 بوده و باعث شده این بیماری به مادربزرگش و یکی از بیماران بیمارستان منتقل شود. موازی با قصه این کاراکتر، شاهد ماجراهای دیگر کاراکترهای سریال نیز خواهیم بود. فعلا در دو قسمت ابتدایی به موضوعاتی مانند کمبود امکانات، نبود تخت خالی در بیمارستان، ناشناخته بودن ابعاد بیماری، کار بی‌وقفه کادر درمان و مسائل مشابه پرداخته شده است. صرف نمایش آن چه درباره روزهای ابتدایی شیوع کرونا دیدیم و شنیدیم و یادآوری آن روزها، برای مخاطب جذابیت کافی را ندارد و خرده داستان‌های سریال مانند فوتبالیستی که همسر باردارش به کووید19 مبتلا شده و حالا به دنبال پرستار ناقل بیمارستان است، دیدار اتفاقی یکی از دکترها با زنی که در دوران جوانی، گذشته مشترکی با او داشته نیز کمک زیادی به جلب توجه مخاطب نمی‌کند. «ابر می‌بارد» فعلا در شروع نتوانسته تصویری باورپذیر و واقعی از آن دوران سخت نمایش بدهد. رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط کادر درمان در بیمارستان چندان نسبتی با واقعیت ندارد و ازدحام بیماران مبتلا به کووید19 در بخش اورژانس و فضای بیمارستان نیز نمایشی و غیرواقعی از آب درآمده است. سیما خضرآبادی و مجید پتکی از بازیگران اصلی «ابر می‌بارد» هستند و بازی قابل توجهی نداشته‌اند. فاطمه گودرزی و سامرند معروفی نیز دیگر بازیگران این مجموعه هستند که به تازگی و از قسمت دوم وارد قصه شده‌اند.

«ابر می‌بارد» راوی تکراری قصه کرونا

پخش همزمان سریال‌های کرونایی

پس از «فرشتگان بی‌بال»، «موج اول» و «آزادی مشروط»، مجموعه «ابر می‌بارد» چهارمین سریالی است که با موضوع شیوع کرونا پخش می‌شود. ناآگاهی و ابعاد ناشناخته بیماری در اوایل شیوع کرونا، تقاضای نیروهای جهادی برای کمک داوطلبانه به کادر درمان، موضوعات مشترک این مجموعه با «موج اول» و «آزادی مشروط» هستند. علاوه بر هم‌پوشانی موضوعات، «ابر می‌بارد» و «آزادی مشروط» همزمان روی آنتن هستند و پخش دو سریال با موضوع تکراری و مشابه منطقی نیست و مخاطب را پس می‌زند.