مسعود سپهر درگذشت

در واپسین روزهای دی ماه 1401 بود که خبر رسید مسعود سپهر  طراح گرافیک به دلیل سقوط از ارتفاع، دچار ضربه مغزی شده و به کما رفته است. وی پس از دو هفته بی‌هوشی کامل، صبح امروز 9 دی ماه 1401 در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت. 

مسعود سپهر ازجمله طراحان پیشرو و اثرگذار حوزه گرافیک ، متولد 1335 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته طراحی گرافیک بود. وی بیش از 200 نشانه و نام‌نوشته برای موسسات، شرکت‌ها و محصولات گوناگون طراحی کرده بود که ازجمله آنها می‌توان به نشان رضوی، نشان فرهنگستان علوم، کارت شناسایی ملی، بانک صادرات ایران، سازمان فضایی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و... اشاره کرد. 

از دیگر سوابق این هنرمند گرافیست می‌توان به 25 سال عضویت در هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو هیئت مشاوران و داوران اولین و دومین دوسالانه گرافیک ایران، مشاور هنری و مدیر طراحی سازمان‌های فرهنگی انتشاراتی مختلف، تدریس در دانشگاه‌های تهران، هنر و... اشاره کرد. 

مسعود سپهر درگذشت

 

طراحی قلم یکان برای سیستم عامل رایانه‌ای، طراحی قلم برکت برای سایت و سامانه جامع دانش‌گستر برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و طراحی قلم فارسی آموزه برای استفاده در کتاب‌های درسی از دیگر فعالیت‌های هنری مسعود سپهر محسوب می‌شود. 

همچنین کتاب «مبادی سواد بصری» از مهم‌ترین تألیفات این هنرمند فقید است.