از پیشکسوتان «صبح جمعه با شما» تقدیر شد

در مراسمی از طنزآفرینان « صبح جمعه با شما » تقدیر و تشکر کرد. 

این مراسم امروز با حضور علی بخشی زاده معاون صدا، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران ، هنرمندان طنز رادیویی «صبح جمعه با شما» و جمعی از مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی و اهالی صدا برگزار شد.

در راستای تقدیر از پیشکسوتان رادیو ایران، در مراسم امروز نیز از چهار نفر از پیشکسوتان برنامه «صبح جمعه با شما» از جمله «حسین هاشمی» به پاس سالها طنزنویسی،  «ایزد کاویانی» به پاس سال‌ها نوازندگی، « داود منفرد » به پاس سال‌ها صداپیشگی و خلق تیپ شنگول و از «فرانک رفیعی طاری» به پاس سال‌ها صداپیشگی و خلق تیپ ننه کتی، در استودیوی شماره یک تقدیر شد.

پیشتر نیز هنرمندانی از جمله اصغر سمسارزاده، بیوک میرزایی، مهین برزویی، عباس محبی، مرتضی تبریزی و زنده یاد صادق عبداللهی تقدیر شده بود.

از پیشکسوتان «صبح جمعه با شما» تقدیر شد

علی بخشی‌زاده، معاون صدا طی سخنانی گفت: این جلسه تقدیر از زحمات چندین ساله و خالصانه و بی‌شائبه است که با رفتار خود به کاردکرد بخشی از رسانه جامعه عمل پوشاندند.

وی اطلاع‌رسانی، آموزش، تفریح و سرگرمی را از کارکردهای رسانه دانست و گفت: الحمدالله شبکه رادیویی ایران مفتخر است که برنامه‌های طنز فاخری دارد. بعد آموزشی و اطلاع رسانی در این برنامه نهفته است. در فرهنگ سازی و رفتارسازی هم موفق بوده است.

بخشی‌زاده درباره تأثیرگذاری برنامه طنز «صبح جمعه با شما» معتقد است: اگر این برنامه تذکراتی را با زبان طنز به جامعه نمی‌داد، خیلی از نهادها خودشان را درست نمی‌کردند و هنرمندان با نقش‌سازی توانستند در جامعه تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: صمیمانه از مدیران شبکه رادیویی ایران تقدیر می‌کنم که این شرایط را فراهم کردند که شکوفه لبخند را بر لبان مخاطبان نشاندند.

بخشی‌زاده گفت: دعا می‌کنم خدا ان‌شاءالله وجود بزرگ‌ترهای این برنامه را سال‌ها سلامت بدارد و برای رسانه خدمت کنند. هرچقدر کار کنیم برای این ملت شریف کم است.

محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران نیز در سخنانی با خواندن مقدمه شاهنامه فردوسی گفت: شاهنامه یکی از مهمترین سندهای دینی ما است. او کسی بود که ما را صاحب کتاب معرفی کرد.

وی در ادامه درباره برگزاری چنین مراسمی گفت: جوان‌های کشور وقتی می‌بینند، بزرگترهایشان تجلیل می‌شوند، به آینده کشور امیدوار می‌شوند.

محمدزاده ادامه داد: در این مراسم از چهار نفر از بزرگان برنامه «صبح جمعه با شما» که پیشتر از بزرگان دیگری تجلیل شده بود، تجلیل می‌شوند و این تجلیل‌ها افتخاری است برای ما  که قدمی کوچک در این مسیر برداریم.

در قسمتی از برنامه فرانک رفیع تاری در نقش ننه کتی قسمت‌هایی را اجرا کرد.

در بخشی دیگر از برنامه داود منفرد، شنگول صبح جمعه به ایفای نقش پرداخت.

ایزد کاویانی که در زمان منوچهر نوذری هم نوازندگی برنامه «صبح جمعه» را برعهده داشت، نوازندگی و خوانندگی کرد.

همچنین اعلام شد، بخش‌هایی از این مراسم در برنامه «صبح جمعه با شما» مورخ (5 اسفندماه) نیز پخش خواهد شد.