بررسی جذابیت‌ معمایی 4 سریال‌ محبوب شبکه خانگی

یکی از دلایل جذابیت بخش مهمی از سریال‌های فعلی شبکه نمایش خانگی ، به ساختار معمایی آنها برمی‌گردد. مخاطبان با شخصیت اصلی همراه می‌شوند تا راز این معما را برملا کنند و از این جهت صفحات اینستاگرامی برخی از این سریال‌ها محلی برای گمانه‌زنی درباره عامل اصلی این معماها شده است.

 بعد از سریال «بی‌گناه» که براساس چند معمای مهم پیش می‌رفت، حالا « پوست شیر » و « سرگیجه » دو سریال مهمی هستند که مخاطبان هر هفته برای یافتن راز معمای آنها درحال گمانه‌زنی هستند. سریال «مترجم» هم که به طور کلی ساختاری معماگونه دارد و از این جهت در هر قسمت، ذهن‌ها را درگیر کرده است.

 پوست شیر| جمشید محمودی

معمای اصلی: ربایش یا قتل ساحل

درگیری برای حل معما: درحال حاضر «پوست شیر» بیشترین درگیری ذهنی را برای مخاطبان ایجاد کرده. عامل ربایش ساحل کسی است که نعیم را می‌شناسد و برایش پیام می‌فرستد. بنابراین باید یکی از نزدیکان او باشد و از این جهت ذهن‌ها مدام درگیر پاسخ این سوال است که کدام‌یکی از شخصیت‌های نزدیک به نعیم توانسته چنین کاری انجام دهد و با چه انگیزه‌ای دست به چنین کاری زده است. کارگردان هربار به یکی از شخصیت‌ها نزدیک می‌شود و صداقتش را به مخاطبان اثبات می‌کند اما کماکان شک‌وشبهه‌ها درباره هرکدام از این شخصیت‌ها ادامه دارد.

 سرگیجه| بهرنگ توفیقی

معمای اصلی: گم شدن کامران

درگیری برای حل معما: در قسمت ابتدایی سریال، پیمان به رابطه مخفی کامران با همسرش پی می‌برد و بعد از یک درگیری میان آن دو، کامران گم می‌شود. ارسال پیام‌های عجیب و تهدیدآمیز برای همسر پیمان وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند. از طرف دیگر با به میان آمدن پای معاملات بیت‌کوین، می‌توان به هرکدام از شخصیت‌های اطراف پیمان و کامران شک کرد. در قسمت جدید سریال، پیمان که گمان می‌کند مسئول قتل کامران است، خودش به تنهایی وارد میدان می‌شود. حبس شدن او در یک خانه  ویلایی و فهمیدن ماجرای زنده بودن کامران این معما را پیچیده‌تر می‌کند. حالا ذهن‌ها به این سمت رفته است که کدام‌یکی از اعضای شرکت یا اطرافیان کامران عامل این ماجراست؟

بررسی جذابیت‌ معمایی 4 سریال‌ محبوب شبکه خانگی

 مترجم| بهرام توکلی

معمای اصلی: قتل مرتضی

درگیری برای حل معما: «مترجم» به طور کلی یک معمای بزرگ است. داستان از جایی شروع می‌شود که غزاله پیامی درباره راز قتل برادرش مرتضی دریافت می‌کند و با یک سرنخ دنبال ماجرا می‌رود. رفته‌رفته در طول مسیر، با اطلاعاتی که همسر مرتضی در اختیارش می‌گذارد و همچنین اطلاعاتی که در ارتباط با مهندس به دست می‌آورد، در مسیر حل این معما حرکت می‌کند. از آنجایی که شخصیت‌های سریال هنوز به طول کامل برای مخاطبان معرفی نشده‌اند، اینبار درگیری مخاطبان برای یافتن سرنخ چندان زیاد نیست اما در هر قسمت، غزاله با حل یک معما به واقعیت ماجرا نزدیک‌تر می‌شود و این بخشی از جذابیت سریال به حساب می‌آید.

 بی‌گناه| مهران احمدی

معمای اصلی: قتل بهرام

درگیری برای حل معما: در نقطه شروع سریال «بی‌گناه»، متوجه می‌شدیم شخصیت بهرام بعد از پیدا کردن یک‌عالم طلا به قتل رسیده و رفته‌رفته به رازهایی در سریال برمی‌خوردیم که به نحوی با ماجرای قتل بهرام ارتباط پیدا می‌کرد. ارتباط قتل بهرام با رشید به معمای اصلی سریال تبدیل می‌شد و خودش معمای دیگری را می‌ساخت که آن هم پنهان کردن رابطه خویشاوندی بین بهمن و فروغ بود. از زمان پخش سریال مخاطبان بارها درباره این معماها اظهارنظرهایی می‌کردند و نهایتا بخش مهمی از اعتراض‌ها به این اختصاص داشت که چرا معمای اصلی برای اعضای خانواده باز نشد و مقفول ماند.