افتتاح «پلتفرم مجازی» مشاوره های قرآن در ماه رمضان

سید محمد حسین چاوشیان» رییس موسسه خاتم و مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی ام نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در نشست توجیهی این بخش در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت گفت: مشاوره‌های قرآن بنیان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با یک ساز و کار ویژه‌ای از سال گذشته آغاز شد. این غرفه سال گذشته برای نخستین بار در حوزه‌های مختلف تربیتی، حقوقی، زوجین، پیش از ازدواج و فرزندآوری ورود کرد لذا قصد داریم این اتفاق مبارک را که دستاورد‌های بسیار خوبی برای خانواده‌ها به دنبال داشت در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز با قوت و قدرت بیشتری ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مراجعان استقبال خوبی از بخش مشاوره‌های قرآن بنیان داشتند، افزود: بیشتر استقبال کنندگان رضایت صددرصدی از ارایه خدمات این غرفه داشتند. شاید رضایت بخشی صددرصدی در قالب نگارش و گفتار راحت باشد، اما یک امر واقعی بود. در تمام این مشاوره‌ها که توسط همکاران ما صورت گرفت، حتی یک مورد خطا وجود نداشت. ما همه این توفیقات را مدیون برکت قرآن کریم و ماه مبارک رمضان می‌دانیم.

رییس موسسه خاتم بیان کرد: دکتر شکوه نوابی نژاد از بنیانگذاران رشته مشاوره در ایران هستند. ایشان در بازدید از بخش مشاوره‌های قرآن بنیان با صراحت گفت من در طول ۵۰ سال انجام خدمات مشاوره‌ای چنین فضای نظام مند، آکادمیک و سیستماتیک ندیده بودم که تا این اندازه منظم، خدمات مشاوره‌ای ارایه دهد. همچنین مسئولان نظام نیز بر ارایه خدمات مناسب و خوب مشاوره‌های قرآن بنیان صحه گذاشتند و خواستار ادامه این فعالیت در نمایشگاه بین المللی قرآن در سال‌های دیگر شدند.

نشست مشاوران

چاوشیان با اشاره به بخش مشاوران قرآن بنیان ارم تصریح کرد: ارم هم واژه قرآنی و هم مخففی از انجمن، مشاوران و روانشناسان است. در واقع اپلیکیشنی برای انجمن مشاوران و روان شناسان محسوب می‌شود که با نام «قرآن بنیان ارم» نامگذاری شد و با حمایت‌های صورت گرفته ما را مجاب کرد تا با وجود اینکه یک موسسه مستقل به نام مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم داشتیم، اما این انجمن هم به ثبت رسمی رسید. یکی از اقدامات مهمی که قصد تداوم انجام آن را داریم، این است که بخش «پلتفرم مجازی» که بزرگترین و جامع‌ترین پلتفرم مجازی مشاوره در ایران است را با رویکرد قرآنی راه اندازی کنیم.

افتتاح «پلتفرم مجازی» مشاوره های قرآن در ماه رمضان

وی در ادامه اظهار کرد: پلتفرم مجازی یک شبکه گسترده‌ای است که با حضور ۳۰۰ نفر از مشاوران در ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد. زیرساخت‌های لازم برای افتتاح اولین و جامع‌ترین شبکه مجازی مشاوران قرآن بنیان ارم فراهم شده و با عنوان erammoshaver.ir در ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

دکتر چاوشیان اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ مشاور و روانشناس در کل کشور احیا شدند، اما به دلیل معذوریتی که از لحاظ بعد مسافت و تعداد نفرات داریم، پیش بینی ما این است که ۵۰ یا ۶۰ نفر در غرفه حضور داشته باشند و مابقی به صورت مجازی با ۳۰۰ نفر کار خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه مشاوره حقوقی یکی از بخش‌های پر بازدید بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بود، تصریح کرد: امسال با یک تنوع بیشتر در این حوزه کار خود را آغاز خواهیم کرد.