جای ژانر کودک و نوجوان در فیلم و سریال‌ها خالی است

حسین اسدی زاده مدیر کل دفتر فیلمنامه سازمان صدا و سیما در خصوص اهمیت و ضرورت شکل گیری دفتر فیلمنامه در رسانه ملی گفت: در دوره تحولی جدید سازمان صداوسیما، مدیران تصمیم گرفتند که حوزه تولید را از نگارش و این دو حوزه را از پخش جدا کنند. دفتر فیلمنامه در رسانه ملی تاسیس شده تا همه متون نمایشی در تلویزیون در حوزه ادبیات دراماتیک و آنچه مربوط به سریال هست، متمرکز شود و بعد از سیاست‌گذاری لازم به مرحله تولید برسد.  
 
اسدی زاده درباره طرح‌های رسیده و مصوب به دفتر فیلمنامه گفت: از شهریورماه ۱۴۰۱ تا دیروز ۸۰۳ طرح تحویل شده و سیر بررسی آن‌ها انجام و از این تعداد ۱۰۰ طرح مصوب شده است. ما همه فرآیند‌های دریافت و بررسی فیلمنامه را دیجیتال کردیم همچنین اینکه دریافت طرح را برای عموم مردم آزاد کردیم و همه می‌توانند فیلمنامه پیشنهاد دهند.

او تصریح کرد: معیار‌های تصویب شدن طرح‌ها دارا بودن اولویت‌ها و معیار‌های سند تحولی سازمان صداوسیما مثل جوانی جمعیت است. به لحاظ ساحتار هم سعی می‌کنیم کار‌ها و ایده‌های تکراری را نپذیریم و کار‌های دریافتی متفاوت‌تر باشد.

مدیر کل دفتر فیلمنامه سازمان صدا و سیما اظهار کرد: به لحاظ ژانر هر چیزی که ریشه در واقعیت انقلاب اسلامی دارد برای ما ارجح است. آنچه که از تلویزیون در این سال‌ها تولید و پخش شده غالبا ملودرام و اجتماعی است و، اما حالا در دفتر فیلمنامه به دنبال طرح‌هایی هستیم که چه به لحاظ ژانر و چه محتوا متفاوت باشند.

جای ژانر کودک و نوجوان در فیلم و سریال‌ها خالی است

اسدی زاده ادامه داد: ژانر کودک و نوجوان مورد نیاز و تقاضای ماست و در حال تلاش برای تولید سریال‌هایی هستیم البته تمرکز ما بر این است که طرح‌ها و ایده‌ها زا در حوزه ژانر پلیسی، دفاع مقدس، کمدی، ملودرام و عامه پسند دریافت کنیم البته برای موضوعاتی که طرحی ارائه نمی‌شود خودمان سفارش می‌دهیم.

مدیر کل دفتر فیلمنامه سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه تولید متن و فیلمنامه کار بسیار سختی است و نگارش متن یک سریال ۳۰قسمتی به ۲۰ هفته زمان نیاز دارد بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ طرح مصوب شده که رقم خوبی است و فیلمنامه‌ها می‌توانند با این نگاهبه نتیجه می‌رسند.