ورود ۴ بازیگر جدید به«تحریم تلویزیون» به کارگردانی شیلا خداداد

سریال پاییزی «تحریم تلویزیون» که به کارگردانی شیلا خداداد،‌ هنرپیشه سینما شروع شده بود به ادبیات برخی از مجریان شبکه های رسانه ملی در نقد و بررسی فعالیت هنرمندان سینما انتقاد کرده بود، اکنون به قسمت های جدیدی رسیده است.

اخبار چهره ها - چراغ اول را شیلا خداداد با پست طوفانی نقد آتشین رسانه ملی در اینستاگرامش آغاز کرد و اعلام کرد که دیگر در هیچ برنامه ای در تلویزیون حاضر نمی شود. این پست اینستاگرامی شیلا خداداد با لایک و کامنت موافق برخی از هنرمندان مثل پرستو صالحی مواجه شد.

چند روز پیش نیز نیوشا ضیغمی ، هنرپیشه سینما با انتشار پستی در اینستاگرامش، اعلام کرد که به کمپین تحریم تلویزیون پیوسته است. استاد پرویز پرستویی هم که پیش تر پست هایی علیه مدیرجوان شبکه ۳ سیما منتشر کرده بود نیز به سریال «نه به تلویزیون» پیوست.

پولاد کیمیایی، فرزند مسعود کیمیایی،‌کارگردان سینمای ایران نیز اخیرا اعلام کرد که برای حمایت از جامعه سینما و در اعتراض به رواج ادبیات سخیف برخی از مجریان برنامه های تلویزیون که به نقد فعالان سینمایی کشور می پردازند، به سریال نه به تلویزیون می‌پیوندد تا هم چنان در انتظار موج جدید نه به تلویزیون توسط سلبریتی ها باشیم.

نیوشا ضیغمی ۱۳ آذر ۹۸ در پستی در اینستاگرام ۲ میلیون فالوئری خود گفته بود:

«من سال هشتاد و دو شروع کار حرفه ای من با سریال فاخر در چشم باد اتفاق افتاد… آن روزها تلویزیون ملی حرمت داشت جای هرکسی نبود ،

از کارگردان و بازیگر و مجری و تهیه کننده تا مدیران همه به فکر فرهنگ سازی و تولید محتوی هایی بودند که آینده فرهنگی مردم سرزمینمان را رقم خواهد زد. امروز این رساله ملی تبدیل به رسانه شخصی شده !!!

رسانه ای که هیچ چیز سر جایش نیست .. نه از اسم کارگردانهای بزرگی همچون جوزانی و فتحی و لطیفی و برومند و طهماسب و…. خبری هست . و نه مجریانی همچون فردوسی پور و حسنی و رشیدپور… و نه مدیرانی که حتی شبیه آن سالها باشند.

امروز آنتن تلویزیون تعلق به کسانی دارد که نه تنها فرهنگ نمی‌سازند بلکه بی فرهنگی و بی ادبی را رواج میدهند از آقای منفی باف و منفور برنامه هفت بگیر تا جوجه مجریان بی ادبی که با توهین و تحقیر کسانیکه سالها برای هنر زحمت کشیده اند میخواهند خودنمایی کنند و بزرگ شوند. این رویه یعنی ترویج پرخاشگری و فحاشی به جای گفتگو و نقد.

این یعنی به زوال بردن نسلی که ادبیات سخن گفتن را از شما می‌آموزد برایتان باید تاسف خورد ،همین و بس و امروز به عنوان کسی که همیشه سرم را بالا گرفتم و با افتخار عنوان کردم که شروع کارم با صدا و سیما بوده ، مانند همکارانم به این شکل رفتار رسانه شما اعتراض دارم و نه تنها در تلویزیون شما کار نخواهم کرد بلکه به فرزندم هم اجازه تماشای برنامه شما را نخواهم داد.

زیرا:

بی ادب را به زر مگو که نکوست   ادب مرد به زدولت اوست»

پولاد کیمیایی هم در صفحه شخصی خود نوشت:

«پولاد کیمیایی هم در صفحه شخصی خود این چنین نوشت: «ترویج چند‌همسری، سریال‌های آبکی که لمپنیزم را ترویج می‌کنه اخبار یک طرفه توهین به هنرمند ( نه سلبریتی ) گروکشی پخش مسابقات فوتبال، بی‌کار کردن و فراری دادن استعدادهای کشور، بیرون کردن کارشناسان فوتبال، پول کلان گرفتن و مافیای تبلیغات کی تیزر داشته باشه کی نه … من هم مثل خانوم شیلا خداداد، آقای پرستویی… تلویزیون ملی کشورم رو تحریم می‌کنم و دیگه با تلویزیون همکاری نمی‌کنم.»

پرویز پرستویی هم قبلا به مدیرجوان شبکه ۳ تاخته بود تا حضورش در تلویزیون را با روال کنونی، محال بداند.

احسان کرمی هم نوشت:

«ظاهرا رادیو تلویزیون یک ماه پیش بنده را از ممنوع الکارى و ممنوع التصویرى و ممنوع الصوتى و… در آورده اما دوباره به واسطه یک پست اینستا گرام یا توییتر ممنوع الکارم کرده اند! عزیزانى که در صدا و سیما مشغول رسیدگى به امور ممنوعیتها هستید و مردم عزیز و مخاطبان محترم رسانه ملى!

اجازه بدهید همینجا به روشنى بیان کنم بنده به واسطه مشغله هاى هنرى بیرون از سازمان صدا و سیما اولا فرصت همکارى با آن رسانه محترم را ندارم و در ثانى با توجه به رویکرد عجیب و گاه توهین آمیز رادیو تلویزیون نسبت به هنر و هنرمندان به هیچ عنوان قصد همکارى با آن سازمان را چه به عنوان بازیگر چه مجرى چه خواننده چه نویسنده و چه مهمان برنامه ندارم.

بنابراین متخصصین امر ممنوعیت وقت خود را صرف بنده کمترین نفرمایند که مایه هدر رفتن وقت پر ارزش آن عالیجنابان خواهد بود! اما ! تنها اگر گروه سازنده کلاه قرمزى روزى تصمیم به ساخت مجموعه اى جدید براى تلویزیون بگیرند با جان و دل منت پذیرم و در خدمت خواهم بود. همچنین از طرف خود و نه گروه نوشه اعلام میکنم که پخش آثار موسیقایى گروه ما بلامانع است.

در پایان عرض میکنم که بدیهى است در صورت تغییرات بنیادین در جهت رضایت مخاطبان و هنرمندان اینجانب پیشنهادهاى مناسب از طرف رادیو تلویزیون را خواهم پذیرفت. از خدا میخواهم توفیق روز افرون خدمت در عرصه فرهنگ و هنر به مردم محترم این مرز و بوم را به بنده عطا کند . به نظر می رسد با موج نه به تلویزیون، احتمالا تا پایان سال، شمار دیگری از هنرمندان سینما و تئائتر به سریال نه به تلویزیون ملحق شوند.»