اکران فیلم‌های ایرانی بر پرده نقره‌ای سینماهای روسیه

هفته فرهنگی ایران در روسیه که از روز سه‌شنبه سیزدهم تیرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان و خانم اولگا لیوبیمووا، وزیر فرهنگ روسیه کلید خورده بود، از شامگاه جمعه با نمایش چند فیلم سینمایی و پویانمایی ، به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان طی جهار روز حضور در روسیه با همتای روسی و شخصیت‌های برجسته فرهنگی، علمی، اندیشمندان و نخبگان فرهنگی دیدار و رایزنی کرد تا زمینه توسعه و تحکیم بنیان‌های فرهنگی بین دو همسایه فراهم شود.

هفته فرهنگی ایران در روسیه، با درخشش تاریخ، تمدن، فرهنگ و هنر ایران زمین در سرزمین شمالی همراه بود.

دوستداران تاریخ و تمدن ایران‌زمین در مسکو و سن‌پترزبورگ، شاهد هنرنمایی ارکستر ملی ایران بودند و همزمان، بخش‌هایی از تاریخ، هنر و صنایع دستی ایران در مجموعه ودنخا مسکو در معرض دید علاقمندان گرفت.

از شامگاه جمعه نیز چند فیلم و پویانمایی بر پرده سینما‌های مسکو به نمایش درآمده است.

نمایش فیلم و پویانمایی‌های منتخب، پنجمین بخش برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه محسوب می‌شود.  

اکران فیلم‌های ایرانی بر پرده نقره‌ای سینماهای روسیه

فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی، پویانمایی « لوپتو » یا فرشته امید، به کارگردانی عباس اصغری، فیلم سینمایی « هناس » به کارگردانی حسین دارابی، فیلم سینمایی « عماد و طوبی » به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده، و فیلم سینمای «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری از جمله فیلم‌ها و پویانمایی‌های به نمایش درآمده در مجموعه سینمایی روس‌کینو مسکو است.

یکاترینا لوبووا، مدیرعامل مجموعه سینمایی روس‌کینو در مراسم گشایش هفته فیلم‌های ایرانی، با اشاره به قرابت‌های فرهنگی بین ایران و‌روسیه گفت: این اشتراکات موجب درک عمیق و علاقه شهروندان روسی از آثار سینمایی ایرانی شده است.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی ایران فرصتی کم‌نظیر برای تعمیق همکاری سینمایی بین دو کشور است گفت: با توافق‌های صورت گرفته بزودی چندین فیلم سینمایی ایرانی روی پرده سینما‌های روسیه خواهد رفت.

مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت ایران در روسیه نیز به استقبال شهروندان روسی از برنامه‌های هفته فرهنگی ایران، بویژه در حوزه سینما اشاره کرد و گفت: چند سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی در دست صداگذاری است و بزودی این آثار ایرانی از قاب شبکه‌های تلویزیونی و پرده سینما‌های روسیه به نمایش درمی‌آید.

وی اشتراکات فراوان فرهنگی و تمدنی بین دو ملت را از اساسی‌ترین پایه‌های تحکیم بنیان‌های فرهنگی بین ایران و روسیه عنوان کرد و افزود: فضای فرهنگی د و کشور اکنون محیای همکاری گسترده و همه‌جانبه است.