وِیژه برنامه‌های محرمی‌ شبکه چهار

ماجرا؛ فصل قیام : برنامۀ «ماجرا» درنگی است بر وقایع تاریخی اسلام و ایران که به مقاطع حساس و مهم در بستر تاریخ می‌پردازد و با نگاهی تازه اهمیت و تأثیرگذاری هر واقعه را واکاوی و بازنگری می‌کند. «ماجرا» ویژه محرم با عنوان «ماجرا؛ فصل قیام» از شنبه ۳۱ تیر در ۱۱ قسمت از شبکه چهار ساعت ۲۱ با اجرای حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر پخش می‌شود.

«چاووش»

«چاووش» برنامه شبانه شبکه چهار است که آغاز پخش آن با دهه اول ماه محرم هم‌زمان شده است. این برنامه در ابتدا، از چهارشنبه روز اول محرم تا سوم امام حسین (ع) هرشب ساعت ۲۲:۳۰ ویژه‌برنامه خواهد داشت و پس از آن یک‌شنبه تا سه شنبه در کنداکتور قرار می‌گیرد. «چاووش» به تهیه‌کنندگی علی زارعان و اجرای محمدجواد شرافت به‌صورت زنده پخش می‌شود.

وِیژه برنامه‌های محرمی‌ شبکه چهار

«چامه»؛ خیمه گاه هنر

 برنامه تخصصی حوزه شعر شبکه، «چامه» نام دارد که پخش آن هفتگی‌ست و ماه محرم زمان آغاز این برنامه خواهد بود. ویژه‌برنامه محرمی این برنامه با زیرعنوان «خیمه‌گاه هنر» در ۱۲ قسمت، هر شب در ماه محرم، از چهارشنبه ۲۸ تیرماه، ساعت ۱ بامداد پخش و در ساعت۱۷ روز بعد بازپخش خواهد شد.

کوروش انصاری تهیه‌کنندگی و محمدمهدی سیار اجرای برنامه «چامه» را برعهده دارند.

دیگر برنامه‌ها

از دیگر برنامه‌های شبکه چهار به مناسبت ماه محرم می‌توان به مقتل‌خوانی «کتاب آه»، روایت تاریخی قیام حسینی در برنامه «درس گفتار»، «پرده عشاق»، مجموعه تئاتر تلویزیونی «کاتب اعظم»، «آرشیو گردی»، «حسینیه ایران»، «نغمه‌های عاشورایی» و چند مستند از جمله «شمع حرمخانه»، «میقات»، «حاج مرزوق» و «طعم ارادت» اشاره کرد.