حمایت تمام قد ابوالقاسم طالبی از فلسطین

ابوالقاسم طالبی  کارگردان قلاده‌های طلا درباره وظیفه هنرمندان و جامعه هنری در قبال وقایع اخیر در نوار غزه و کودک‌کشی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها تاکید کرد: ما صدای آنها (مردم مظلوم فلسطین) باشیم. اگر بتوانیم صدای آنها باشیم و آگاهی‌بخشی کنیم، این فضایی که با نام «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» را ساخته‌اند و می‌گویند اگر مشکل اقتصادی داریم تقصیر غزه و لبنان است، خواهد شکست.

کارگردان سینما و تلویزیون از این شعار به عنوان «دروغ بزرگ صهیونیستی» نام برد و گفت: با همصدا شدن با مردم فلسطین این شعار را از فضا خارج کنیم.

کارگردان سینمایی آقای رئیس جمهور، درباره تلاش هنرمندان در پرداختن به موضوع فلسطین هم گفت: هنرمندان ما در این چند سال تلاش‌هایی داشتند و سعی خود را می‌کنند.

حمایت تمام قد ابوالقاسم طالبی از فلسطین

آنهایی که به دنبال دودستگی‌اند، وطن فروش هستند

طالبی همچنین درباره آنچه که از آن به عنوان دودستگی در هنر و سینما نام برده می‌شود گفت: حق و باطل همیشه بوده و است. این دوگانگی که می‌گویند در جامعه ایجاد نکنید بین جبهه خودی و جبهه وطن است. آنهایی که به دنبال دودستگی‌اند، وطن فروش هستند. وطن فروش‌هایی که به دنبال جدایی کردستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان هستند.

کارگردان یتیم‌خانه ایران افزود: اینها خیلی مهم نیستند و آنچه مشخص است این است که بین اینها همیشه مشکل داریم و حق و باطل همیشه هست. تا الان هابیل و قابیل شروع شده است. منظور از دوگانگی، میان جبهه حق است.

فعلا در ذهنم چیزی نیست

طالبی همچنین در این باره که قصد دارید اثری برای مردم غزه و فلسطین و جنایت‌های اسرائیل بسازید یا خیر؟ گفت: فعلا در ذهنم چیزی نیست.