امیرحسین مدرس: سال‌هاست از کار تصویر فاصله گرفته‌ام

امیرحسین مدرس داستان‌های متنوعی را برای شنوندگان « رادیو صبا » روایت کرده است؛ از داستان‌های کوتاه طنز «قند پارسی» تا روایت داستان‌های روزهای بلند تابستان و عاشقانه‌های پاییزی در دفترهای فصلی رادیو صبا و روایت داستان‌های تاریخی در دفتر سرخ و دفتر هشت برگ، تا اینکه روایت داستان‌هایش «به توان هفت» رسید.

 

«مشتاق دیدار» و «این مردم نازنین» برنامه‌های  جدیدی از رادیو صبا هستند که مدرس در آن برای مخاطبان به روایت داستان‌های عامیانه می‌پردازد.

مدرس در توصیح این برنامه‌ها بیان کرد: «مشتاق دیدار» روایت دلتنگی مردم برای دیدار یکدیگر است. دیدار دوست، فرزند، همکار و هر آشنای دوری  و «این مردم نازنین» داستان روزهای جمعه مردم است.

مدرس در ادامه بیان کرد داستان های این برنامه ها از آن‌ جنس روایت‌هایی هستند که مردم دوست دارند.

وی افزود: من شخصاً به این گونه برنامه‌ها علاقه مند هستم، چون هم شیوه روایی دارند و هم برگرفته شده از متن زندگی مردم است. مخاطب هم اگر شنونده دائمی این برنامه باشد طبعاً با آن همذات پنداری می‌کند. در این برنامه‌ها صمیمیتی که در متن است و شباهتی که با زندگی روزمره همه ما دارد مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد و به راحتی ارتباط نزدیکی با آن برقرار می‌کنند.

مجری و بازیگر باسابقه رادیو معتقد است: ارتباط رادیو با مخاطب یک رابطه صمیمانه است و شنوندگان دوست دارند داستان‌های خود را از رادیو بشنوند، زمانی که یک شنونده داستانی آشنا را از رادیو می‌شنود که بسیار شبیه زندگی روزانه او است، به دور از تجمل و تخیل و ظاهرسازی ارتباطش با این رسانه صمیمی‌تر می‌شود و بیشتر احساس نزدیکی می‌کند.

امیرحسین مدرس: سال‌هاست از کار تصویر فاصله گرفته‌ام

 «پیغام گیر» عنوان یکی از  آیتم های برنامه «این مردم نازنین» است که در آن امیرحسین مدرس با یکی از دوستان و آشنایان تماس می‌گیرد تا آخرین لحظات تعطیلات را با هم بگذرانند، مدرس درباره روزهای جمعه خود گفت: چون بسیار پرمشغله هستم، البته نه کار تصویر و از سال ۹۶ کار تصویری را کنار گذاشتم، بیشتر درگیر پژوهش و تصحیح نسخه های خطی و انتشار آنها هستم.

در پایان گوینده برنامه از «مشتاق دیدار» برای دیدار دوستان قدیمی ابراز دلتنگی کرد و گفت: بسیار مشتاق دیدار دوستان قدیمی در همان حال و هوا خاطره انگیز گذشته هستم، اگرچه امروزه ارتباطات بسیار گسترده‌تر شده است و ما می‌توانیم با تلفن و یا تماس تصویری به راحتی با دوستانمان ارتباط برقرار کنیم ولی به نظر من این ارتباطات هرگز جایگزین دیدار رخ به رخ و صرف یک چای در کنار هم نمی شود.

«مشتاق دیدار» روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی مژگان فرزین و با اجرای امیرحسین مدرس پخش می شود. برنامه «این مردم نازنین» هم روزهای جمعه ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه راهی آنتن رادیو صبا می شود.