ضیافت اعیاد شعبانیه در حسینیه معلی

دراین قسمت تعداد کثیری از مستمعان از گروه‌های سنی مختلف مشتاقانه در صحنه حضور داشتند که با ورود شیخ زکزاکی شگفت‌زده شدند. او آمده بود تا ضمن سخن گفتن با علاقه‌مندان در مراسم عمامه‌گذاری، طلبه‌های جوان را همراهی کند و لحظاتی نیز درباره اهمیت توسل به اهل‌بیت(ع)، اهتزاز پرچم اسلام در نیجریه و کشورهای اسلامی صحبت کرد و گفت به طلبه بودن خود افتخار می‌کند. فضای صمیمی این قسمت از برنامه، نشان از صمیمیت موجود در فضای کلی حسینیه داشت که میان ذاکران، مستمعان و مهمانان دیده می‌شد. رئیس رسانه‌ملی نیز در این بازدید درباره برنامه بیان کرد: حسینیه معلی مصداق روشنی از تحقق هویت و عدالت است و این‌که یک برنامه معارفی عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه را از آن خود می‌کند، یعنی توانسته به آن نقطه درست هویتی دسترسی پیدا کند و به حرکت رو به جلویی در رسانه‌ملی تبدیل شده است.    

۵ فصل عاشقی

حسینیه معلی حالا پنج فصل است که میزبان عاشقان اهل‌بیت‌(ع) است و هر بار در مناسبتی ذاکران اهل بیت(ع) را گرد هم می‌آورد تا برای مستمعان حاضر در حسینیه و مخاطبان علاقه‌مند، شور عاشقانه‌ای را به وجود آورد. حسینیه معلی از جمله برنامه‌های معارفی موفق رسانه ملی است که توانست با ۳۰.۶درصد بیننده و آمار ۸۹.۹درصدی رضایت مخاطبان، درصدر پربیننده‌ترین برنامه‌های محرمی امسال بایستد.این فصل نیز مانند فصل سوم در حسینیه با نشاط روی مستمعان گشوده شده است تا در اعیاد شعبانیه با شادی حلال دل به ائمه‌ای که در این ایام میلادشان است، بسپارند. این برنامه از شب گذشته به مناسبت اعیاد شعبانیه روانه آنتن شبکه سه سیما شد و هرشب ساعت۲۰ از شبکه سه پخش می‌شود وساعت۲۳و۱۵دقیقه از شبکه قرآن بازپخش خواهد شد.با شروع هر فصل از حسینیه معلی چه برای محرم و صفر باشد و چه در ایامی همچون ماه پر برکت شعبان، مخاطبان علاقه‌مند هستند تا با چهره‌هایی که در مجمع‌الذاکرین حضور دارند، آشنا شوند. سعید ستودگان، تهیه‌کننده حسینیه معلی پیش از این درباره نحوه چینش داوران خبر داد و گفت که اجرای برنامه را همچون فصل محرم، نجم‌الدین شریعتی به عهده دارد اما در میز کارشناسان و مداحان تغییراتی ایجاد شده است. سیدرضا نریمانی و نزار قطری به «حسینیه معلی» آمدند و سیدمجید بنی‌فاطمه و میثم مطیعی از فصل گذشته حضور دارند. با پخش این برنامه نیز مخاطبان با اجرای این ذاکران همراه شدند؛ البته به تازگی ویدئوهایی از پشت‌صحنه برنامه نیز منتشر شده بود که فضای صمیمی و همراه با شوخی این چهره‌ها را نشان می‌داد که کمتر پیش از این شاهدش بودیم. 

ستودگان همچنین پیش از این بیان کرده بود: حسینیه معلی، ان‌شاءا...مانند فصل‌های گذشته با محوریت بازنمایی آیین‌‌های جشن و سرود اهل‌بیت در سراسر دنیا فعالیت می‌کند و هم آیین‌های مختلف کشور در جشن‌ها، سرودها وهمچنین آیین‌هایی از سراسر دنیا در این فصل به‌عنوان مهمان و شرکت‌کننده حضور پیدا خواهند کرد.

نیم‌نگاهی به فصل‌های پیشین 

محرم ۱۴۰۱

مجری: حامد سلطانی

مجمع‌الذاکرین: سعید حدادیان، محمد صمیمی، مجید بنی‌فاطمه و مهدی رسولی

صفر ۱۴۰۱

حال و هوا: عزاداری

مجری: حامد سلطانی

مجمع‌الذاکرین: مهدی سلحشور، مهدی رسولی، سیدمجید بنی‌فاطمه و محمد صمیمی 

ضیافت اعیاد شعبانیه در حسینیه معلی

شعبان ۱۴۰۱

حال و هوا: شاد

مجری: احمد اکبرنژاد

مجمع‌الذاکرین: مهدی رسولی، احمد واعظی، عبدالرضا هلالی و حجت‌الاسلام مصطفی کرمی

محرم ۱۴۰۲

حال و هوا: عزاداری

مجری: نجم‌‎الدین شریعتی

مجع‌الذاکرین: عبدالرضا هلالی، میثم مطیعی، مجید بنی‌فاطمه، مهدی رسولی