آیا ساخت لاله منتفی شده است؟
افکارنیوز _ گروه فرهنگ و هنر:

ساخت پروژه «لاله» که تقریبا به جنجال برانگیز ترین موضوع سینمایی کشور در سال جاری تبدیل شد این روزها در هاله ای از ابهام است.

اصرار سازمان سینمایی برای ساخت این فیلم و از سوی دیگر انتقاد رسانه‌ها به هزینه کردن برای فیلمی که موضوع آن در اولویت فرهنگی کشور آن‌هم در این اوضاع اقتصادی که بسیاری از نهادهای فرهنگی با کمبود بودجه مواجه شده‌اند، قرار ندارد نیز به حواشی این پروژه دامن زد.

چندی پیش خبر رسید که ساخت این پروژه متوقف شده است. اما بلافاصله این موضوع از سوی علیرضا سبط‌‌احمدی، تهیه‌کننده پروژه سینمایی " لاله " تکذیب شد و وی با اعلام از سرگیری پیش تولید این پروژه سینمایی گفت: تولید فیلم سینمایی " لاله " هیچ‌گاه متوقف نشده بود که حالا از سرگرفته شود؛ اتفاقا گروه تولید در حال فعالیت هستند و با جدیت کار خود را پیش می‌برند.

برای روشن شدن این مساله به سراغ یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس رفتیم و در خصوص ساخت و یا عدم تولید این پروژه جنجالی نظر این نماینده را جویا شدیم.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اعلام انصراف سازمان سینمایی از تهیه این پروژه با اشاره به علت انصراف، بیان داشت: مسئولین دیدند که مردم و رسانه ها در خصوص این موضوع بسیار حساس شده‌اند و با آسیب شناسی که در این زمینه صورت دادند به این نتیجه رسیدند که پروژه را کنار بگذارند.

نماینده مردم بناب با بیان این مطلب که ساخت این فیلم کدام مساله فرهنگی کشور را حل می کند؟ گفت: اگر هم ساخت چنین فیلمی جزو اهداف فرهنگی کشور باشد نیز در اولویت های چندم قرار می گیرد؛ البته مسئولین با این حساسیتی که دیدند، خودشان به این نتیجه رسیدند که هزینه کردن در خصوص این پروژه به سود مسائل فرهنگی کشور نیست و بدین ترتییب از ساخت آن صرف نظر کردند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا متولیان ساخت فیلم لاله به کمیسیون فرهنگی اعلام کرده اند که از ساخت این فیلم منصرف شده اند، بیان داشت: در خصوص این مساله اعلام رسمی صورت نگرفته است ولی عملا ما می دانیم که از ساخت این فیلم منصرف شده اند و این موضوع را تمام شده تلقی می کنیم.