به گزارشافکارنیوز، ابوالقاسم طالبی در همایش اکران‌کنندگان مردمی جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: وقتی که موفق باشید، به شما حسادت می‌کنند و شما را می‌زنند حتی در خانه خودتان؛ بعضی‌ها از روی محبت می‌زنند و بعضی‌ها با قصد قربت الی‌الله می‌زنند، بعضی‌ها هم روی حسادت می‌زنند و بعضی‌ها هم از روی دشمنی می‌زنند.


* انتقاد از بی‌اخلاقی‌های در برخی فضاهای هنری و فرهنگی و خشونت علیه هنرمندان انقلاب

وی با اشاره به بی‌اخلاقی‌های رایج در برخی فضاهای هنری و فرهنگی به خشونت علیه هنرمندان انقلاب اشاره کرد و گفت: می‌بینید که یک عمر زحمت کشیدید، هیچ کس شما را تحویل نگرفت آثارتان را هم هیچ کس ندید غریب می‌مانید و هیچ جشنواره‌ای هم به شما جایزه نداد اما فلان ضدانقلاب بی‌هنر را آن قدر تحویل می‌گیرند و به او جایزه می‌دهند و بالا می‌برند و پایین می‌برند. کن، سولوقون، او را همه جا می‌برند و شما را حتی تا امامزاده داوود هم نمی‌برند حالتان خیلی بد می‌شود؛ خشن‌ترین برخورد با یک هنرمند ندیدن او و ندیده گرفتن او است.

کارگردان قلاده‌های طلا با تاکید بر غربت بسیاری از هنرمندان انقلاب ادامه داد: آدم‌هایی در غربت کار کردند و هزار حرف هم شنیدند؛ آن اوایل که نادر طالب‌زاده آمده بود، خیلی خوش تیپ بود؛ ما دو تا حسودی نسبت به او داشتیم یکی خوش‌تیپی‌اش بود یکی هم می‌گفتند، نکند این از آمریکا آمده؛ چون آن روزها هر کس که از آمریکا می‌آمد، می‌گفتند که جاسوس است. حالا چرا چون یارو خودش کچل بود یک قیافه‌ای هم داشت که نمی‌شد، او را نگاه بکنی می‌آمد و می‌دید که یک آدم خوش‌تیپ، دارد از حضرت امام صحبت می‌کند می‌گفت، این جاسوس است. فقط من خط امام هستم.



* عمار بودن وظیفه و تکلیف است / باید با یک نفر معامله بکنید و آن هم خدا است


طالبی در ادامه در تبیین مفهوم عمار بودن گفت: عمار بودن وظیفه و تکلیف است لذا اگر به یکی گفتند عمار، نباید به خواب برود و این زحمت دارد اینجوری نیست که گفتید، ما عماری هستیم یک آرم عمار هم به ما بده که آن بالا بزنیم و یک عکس هم بگیریم.

وی افزود: اگر شما بخواهید که هر وقت گفتید آقا، همه امکانات کشور به طرف شما بیاید، اگر اینجوری باشد که هر کسی عمار می‌شود؛ عمار در غربت عمار است؛ عمار وقتی که فتنه‌ها هست، عمار است برای همین، خودتان را آماده کنید.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش راه عبور از حسادت‌ها و غربت‌ها را عمل به توصیه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دست اندرکاران جشنواره عمار دانست و تاکید کرد: اگر طرف معامله شما زیاد شد، اذیت می‌شوید آن وقت مجبور هستید که مثل من بروید و قلبتان را عمل کنید؛ از کرامات من همین است که فکر کردم، همه باید من را تحویل بگیرند و تحویل نگرفتند. قلب من گرفت؛ اگر کسی برای خدا کار کند، برای خدا باشد، این «لا یخافون لؤمة لائم» که در اکثر زیارت‌نامه‌های ائمه ما هست و حتی در امامزاده‌ها هم هست، در زیارت‌نامه حضرت امام هم نوشته‌اند که آدم نباید از حرف‌های این و آن جا بزند؛ این و آن فقط دشمنان نیستند و دوست هم هست که واقعا به خاطر خدا یک پشت سری می‌زند اگر با غیر از خدا معامله بکنید، می‌بازید.

وی افزود: اگر میخواهید از زدنها فرار بکنید، باید با یک نفر معامله بکنید و آن هم خدا است؛ عمار باشید و برای عمار بودن، طلبکار نباشید هر وقت که به شما خیلی فشار آمد، بگو خدا برای تو. من تردید ندارم. شما هم تردید نکنید که راهها برای شما باز میشود چراکه این انقلاب برنده است و ما پیش میبریم همان طور که تا الآن پیش بردیم.