رسوایی " رسوایی " برای صدا و سیما
گروه فرهنگ و هنر:

اثر جدید ده‌نمکی این روزها تبلیغات گسترده‌ای را در رسانه ملی به خورد مردم می‌دهد که البته به نظر نمی‌رسد پولی برای آن هزینه شده باشد جز از بیت المال که خرج صدا و سیما از همان پرداخت می‌شود.

به گزارشافکارنیوز، فیلم جدید ده‌نمکی که مانند سه گانه قبلی ظاهر الصلاح‌های داستان همگی ریاکار و دنبال زن هستند و آدم بدهایی که سر و شکل دینی ندارند(و اگر دهه ۷۰ بود خود کارگردان چادر سرشان می‌کرد) دل‌پاک‌هایی که ما بی‌خودی درباره آن‌ها قضاوت می‌کنیم توانسته مانند دیگر آثار کارگردانش بهترین زمان اکران را از آن خود کند و روی پرده سینما برود.

از نقد این فیلم که بگذریم(نقد رسوایی رااینجابخوانید) می‌رسیم به اقدام قابل تامل سیما. رسانه ملی که به زعم خود در حال حمایت از آثار فرهنگی است تبلیغات گسترده‌ای را برای " رسوایی " روی آنتن می‌برد که پیش از هر چیز یک سکسشوآل به تمام معنا محسوب می‌شود.

فیلم رسوایی که خود در ۹۰ دقیقه از سکس کلامی و جنسی بهره برده تا به مفاهیم و مضامین الهی برسد!! حالا تیزر تبلیغاتی‌اش در تلویزیون نیز به گونه‌ای ساخته شده که بتواند مخاطب را به سینما بکشاند، یعنی همان کاری که فیلم‌فارسی‌ها و تبلیغات و پرده‌های سینمای قبل انقلاب انجام می‌دادند و عکس زنی نیمه برهنه را سردر سینما قرار می‌دادند تا به زور هم که شده مخاطب را همراه خود کنند.

حالا به نظر می‌رسد سیما هم در حال ایفای چنین نقشی است که البته باید گفت نه تنها ناخودآگاه نیست بلکه کاملا آگاهانه این اتفاق صورت می‌گیرد چرا که به عنوان مثال در میانه تیزرهای تبلیغی جاهایی که قرار است الناز شاکردوست نشان داده شود تصویر او یکباره سیاه و سفید می‌شود(انشالله که از شرم است) تا آرایش غلیظ و زننده‌اش در فیلم(که البته به راحتی با فوکوس عالی روی پرده سینما قرار می‌گیرد) به چشم نیاید!

حال باید از مسئولان سیما پرسش کرد که چرا برای آبادانی دنیای دیگری، آخرت خودشان را خراب کنند؟ ما هم میدانیم که تمام سکانسهای فیلم مذکور اینچنین هستند اما این را هم میدانیم که عدم تبلیغ آن باعث میشود که خیلی اتفاقات نیافتد، مثلا گناه.