میلاد شیران مجری تلویزیون ؛ در خصوص فعالیت‌های اخیر خود و دلایل کم کاری‌اش اظهار داشت: من هم‌اکنون در تدارک گذراندن دوره دکتری هستم و نیم نگاهی هم به پژوهش و برنامه‌سازی دارم. مشغله و دوره تحصیلات تکمیلی‌ام و در وهله دوم حضور مجریان موفق‌تر از من، دلیل کم‌کاری‌ام است.

 

شیران در مورد ویژگی‌های یک مجری موفق عنوان کرد: ویژگی‌ موفقیت مجری شامل دو جنبه عمومی و شخصی است، عموما از مجری انتظار می‌رود سواد و اشراف عمومی داشته باشد و علاوه بر ویژگی فیزیکی مثل چهره و تیپ مناسب، دارای تسلط لازم و قدرت تصمیم‌گیری در چارچوب فضای برنامه و شبکه باشد.

 

مجری «صبح بخیر ایران» در مورد پوشش مجریان عنوان کرد: فرهنگ ناب ایرانی اسلامی ما موید پوشش زیبا و آراسته و شکیل و فاقد ناهنجاری‌های پوششی است. تلویزیون که متشکل از آب و رنگ است، نیازمند حضور مجریان با پوشش مقبول نیز هست. البته نوع پوشش یک مجری نباید به گونه‌ای باشد که باعث تفاخر و ایجاد فاصله با مخاطب شود. به طور کلی پوشش مجری باید به گونه‌ای باشد که به خود مجری، برنامه و رسانه آسیبی وارد نکند.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه موفق منطبق بر نبض زندگی مردم پیش می‌رود گفت: برنامه موفق، منطبق با نبض زندگی مردم جلو می‌رود. برنامه‌ای که مخاطب، آرزوها، میل‌ و ایده‌‌آل‌هایش را می‌تواند همراه با نیاز و مصلحت خود ببیند. برنامه‌ موفق برنامه‌ای است که سدی میان تعامل مخاطب با برنامه نباشد و موجب افزایش اعتماد به نفس مخاطب گردد.

 

وی در پایان در توصیه‌ای به علاقه‌مندان اجرا مطرح کرد: خداوند شرایط کسانی که لیاقت این کار را داشته باشند، مهیا می‌کند که البته این موضوع متناظر با تلاش خود شخص است و در اولین قدم باید سواد و مطالعه به معنای دریافت معنا از پیرامون برمبنای تفکر داشته و مدارک تحصیلی لازم را کسب کند و با شجاعت و اعتماد به نفس وارد این عرصه شود.