بازیگر فیلم آژانس شیشه ای در این باره نوشت: حیرت به تمام معنا. «ایستاده در غبار»، شد جادوی غیر منتظره اسال. تحربه ای که تا به امروز حتی تصورش را هم نمیشد در ذهن مرور کرد.

وی افزود: این میزان از خلاقیت و شرافت در تولید و اجرا، این میزان کاره دقیق و بستر و داستان گویی بی نظیر از یک حیات بی نظیر. باهمه اوج و فرودهای آن زندگی ،در یک عدالت رویایی، که هرگز تا الان کسی به نزدیکی این گونه داستان گویی نیز نرسیده بود. یک فکربکر و یک همت و دانش عمیق اما بی ادعا پشت هر صحنه این فیلم/داستان/ روایت منحصر به فرد موج می زند.

پیش از این فرهاد اصلانی و پیمان معادی از فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» اولین اثر سینمایی محمد حسین مهدویان که پیش از این با ساخت مجموعه «آخرین روزهای زمستان» همه را شگفت زده کرده بود، تعریف کردند.

به گزارش فارس، محمدحسین مهدویان نامزد دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی و فیلمنامه،‌ حبیب والی‌نژاد(تهیه کننده)نامزد دریافت سیمرغ بهترین فیلم، سجاد پهلوان‌زاده نامزد دریافت سیمرغ بهترین تدوین، مهرشاد ملکوتی نامزد دریافت سیمرغ بهترین صدا، محمدرضا شجاعی نامزد دریافت سیمرغ بهترین طراح صحنه و لباس، شهرام خلج نامزد دریافت سیمرغ بهترین چهره‌پردازی و ایمان کرمیان نامزد دریافت سیمرغ بهترین جلوه‌های ویژه میدانی در جشنواره فیلم فجر 34 شدند.