جواد عزتی بازیگر سینما در خصوص تولید فیلم‌هایی با موضوع تلخ و تکراری در سطح گسترده اشاره کرد: علت آن است که ما بیشتر به دنبال به‌به و به چهچه کردن منتقدان هستیم تا جذب مخاطب عام یعنی نظرات منتقدان بیشتر از مردم برای فیلمسازان ارزشمند‌تر شده است یعنی من جواد عزتی ترجیح می دهم منتقدان بیشتر از مردم از من تعریف کنند که این موضوع بسیار ناگوار و در واقع بیماری است که به جان سینمای ما افتاده و خودمان هم لمس نمی‌کنیم که به چه نحو از این طریق در حال ضربه خوردن هستیم.

وی در مورد عدم استقبال مخاطب از فیلم‌ها با وجود داشتن ستاره و بازیگران مطرح اظهار داشت: ما در بحث تبلیغات مشکل داریم انگار تلویزیون با سینما قهر است مردم ما هیچ اطلاعاتی در مورد سینمای خودشان ندارند با این تفاسیر دائما بحث مقایسه را وسط می‌کشیم آیا ما نسبت به چه چیزی کم هستیم یا نسبت به چه چیزی زیاد؟ اگر نسبت را با فیلم‌های دنیا بسنجیم تقریبا نیستیم طبیعتا اطلاعات مردم ما از فیلم‌های هالیوودی بیشتر از فیلم‌های خومان است چون آنها تبلیغ می‌کنند.

 

بازیگر «در مدت معلوم» بیان کرد: هالیوود یا سینماهای موفق دنیا با صنعت سینما در حال کاسبی کردن و درآمدزایی هستند در نتیجه سینمای آنها رشد و به تمام دنیا معرفی می‌شود به این می‌گویند کاری صحیح و منطقی در راستای پیشرفت سینما، اما متاسفانه ما انگار یادمان رفته با پتانسیلی که در سینما داریم غیر از اشاعه فرهنگ می‌توانیم چیزهای زیادی را از سینما بهره‌برداری کنیم.

بازیگر «فرشته‌ها با هم می‌آیند» گفت: باید توجه کنیم مردم ما در خانه خود می‌دانند آن طرف دنیا بازیگران هالیوودی به عنوان مثال تعطیلات خود را کجا و کی می‌گذراند اما متاسفانه نمی‌دانند فلان بازیگر ایرانی در سال چه فیلمی را بازی کرده است این نمونه خوب (هالیوود) و بد (ایران) تبلیغات برای مخاطب سینما است.

این بازیگر در خصوص مشکل اصلی جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: اول اینکه خودمان، خودمان را تحویل نمی‌گیریم دوم اینکه نتوانستیم جشنواره‌ای که می‌تواند بزرگ باشد و حداقل آن چیزی که در حال اجرا است را به مردم بشناسانیم و خصوصیات آن را بیان کنیم. از طرفی اکثر ایرانی‌ها از یک چیز استفاده فراوانی دارند و آن هم اینکه بدی را اینقدر می‌گویند که بقیه را خوب کنند که باید اینقدر از خوبی‌ها گفته شود تا بدی‌ها از بین برود.