پنج دوچرخه سورا جهان گرد از مبدا انگلیس با گذار از کشورهای مختلف غرب اروپا و شرق اروپا وارد آسیا و کشور ایران شدند و شب گذشته میهمان مردم دولت آباد برخوار بودند.

کاملیا یکی از این مسافران گفت: سفر خودمان را از کشورهای اروپایی شروع کردیم، به ایران رسیدیم و به همراه مادرم به اصفهان آمده ایم تا این شهر را ببینیم.

از ارمنستان وارد ایران شدیم و قصد سفر به شهرهای تبریز، چالوس، تهران، کرج، اصفهان، شیراز، بندرعباس را داریم و در نهایت سفرمان را با رفتن به دبی و هندوستان و شرق آسیا ادامه خواهیم داد، تاکنون یک ماه از سفرمان گذشته و فکر می کنم تا چهارده ماه دیگر ادامه داشته باشد.

 نظر هم وطنی ها و همشهری های شما درباره ایران و فضای سیاسی اجتماعی آن چیست؟

من به این گونه صحبت ها اهمیت زیادی نمی دادم اما پس از اتفاقاتی تروریستی که در فرانسه روی داده بود، تصور خیلی بدی از ایران داشتم و معتقد بودم ایرانی ها مردمی تروریست و خونریز هستند ولی پس از بازگشت یکی از اساتید دانشگاهم از ایران، نظرم نسبت به ایران تغییر کرد و مشتاق شدم ایران را از نزدیک ببینم.

 رسانه ها، تلویزیون و شبکه های خبری، فضای کشور ایران را چگونه ارزیابی می کنند؟

اکثر اخباری که از ایران در کشور ما بیان یا در روزنامه ها نوشته می شود مربوط به فعالیت های هسته ای و اتمی ایران است و ایران را کشوری می دانند که برنامه هسته ای صلح طلبانه ندارد و در حال آمادگی برای جنگ و قدرت طلبی در جهان است.

 نحوه برخورد مردم ایران در مسیر سفر شما چگونه بود؟

نظر من در مورد مردم ایران با ورود به شهرهای آن خیلی تغییر کرده است؛ چرا که مردم ایران مردم ایران بسیار مهربان و میهمان نواز هستند و در مسیر سفر گروه ما را با دادن چای و ناهار پذیرایی کردند و در هر ۱۰ کیلومتر توقفی که داشتیم مورد توجه و پذیرایی ایرانیان قرار می گرفتیم.

 نظر شما در مورد اصفهان چیست؟

اصفهان هدف اصلی من برای مسافرت بود و واقعا شهر زیبایی است و مردمی بسیار مهربان دارد.

بهترین هدیه ای که به من دادند نیز کتاب حافظ بود چون من عاشق شعر و ادبیات هستم.

 نظر شما در مورد حجاب و پوشش اسلامی چیست؟

برایم خیلی جالب است اما جای سوال دارد که زنان ایرانی در فصل تابستان چطور با این نوع پوشش گرما را تحمل می کنند اما در کل این پوشش باعث شده است که راحتتر سفر کنم.

کیانوش: اهل انگلستان هستم، مادرم دولت آبادی و پدرم هندی هستند و در لندن به دنیا آمدم، همچنین در دانشگاه فیزیک خوانده ام.

هدف شما از آمدن به کشور ایران چیست؟

برای دیدن مادربزرگم به ایران آمدم، مسافت طولانی را با دوچرخه طی کرده ام ولی چون رشته تخصصی ام کوهنوردی است، قصد دارم همه کوه های بلند را از نزدیک ببینم.

گفتنی است این میهمانان با حضور در ورزشگاه تختی دولت آباد به تماشای بازی تیم کبدی پرداخته و با استقبال ورزشکاران دولت آبادی روبرو شدند.