شهرداد روحانی رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران شد

نشست خبری ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران صبح امروز با حضور علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی، آنتونیونی سفیر ایتالیا در ایران، دامیانا جورانا رهبر ارکستر جوانان جهان، لوریس چک ناواریان و نصیر حیدریان رهبران مهمان ارکستر سمفونیک در تالار وحدت تهران برگزار شد.

علی اکبر صفی‌پور مدیر عامل بنیاد رودکی در این نشست از انتخاب شهداد روحانی به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران خبرداد.

شهداد روحانی نیز در همین باره گفت: برای اینکه اتفاقات خوبی در ارکستر سمفونیک بیوفتد با یک برنامه سالانه دور تازه این فعالیت‌ها را آغاز می‌کنیم ضمن اینکه تصمیم داریم از درون ارکستر سمفونیک تهران گروه‌های کوچکی نیز تشکیل شود مثل ارکستر زهی یا بادی ضمن اینکه نوازندگان را ترغیب خواهیم کرد تا کوارتت، کوئین‌تت یا ترییو تشکیل دهد.

صفی‌پور در ادامه این نشست پس از اصرار بسیار خبرنگاران درباره رقم قرارداد نوازندگان نیز گفت: دستمزدها در 3 سطح پرداخت خواهد شد که این 3 سطح شامل نوازندگان، سرگروه‌ها و مایسترها می‌شود حداقل حقوق در نظر گرفته شده برای نوازندگان یک میلیون و 200 تومان است و البته به میزان هر اجرا در ماه به این رقم اضافه خواهد شد یعنی هر یک از نوازندگان جداگانه برای اجراها نیز دستمزدی معادل 210 هزار تومان دریافت خواهند کرد. پیش‌بینی می‌کنیم که حداقل 20 جلسه تمرین را در ماه داشته باشیم ضمن اینکه تمام مسائل مربوط به بیمه نوازندگان نیز تنظیم شده است و قراردادها به صورت یکساله و کامل منعقد شده است.