خبر این بود "یک بازیگر بد نام غربی برای جراحی زیبایی عمل بینی به ایران سفر کرده و اقامت دو هفته ای در ایران داشته" و پس از انجام کارش در ایران کشورمان را ترک کرده است.

 

لبیس

 

 او در اینستاگرامش این عکس را منتشر کرده و نوشته که تعطیلاتش را در ایران گذرانده و مدعی شده به دلیل عدم دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نتوانسته به سوالات و تماس‌های دوستان و فالوئرهایش جواب دهد.

این بازیگر بدنام همچنین در پاسخ به یکی از دوستانش که از او پرسید چرا به ایران سفر کرده نوشت: "بینی من انحراف داشت و آن‌جا در زمینه جراحی بینی در دنیا بهترین هستند و من دماغم را عمل کردم."

همچنین این بازیگر معلوم الحال در هنگام بازگشت به کشورش ضمن انتشار عکس های سلفی خود در تهران از نوع پوشش و آرایش برخی دختران اظهار تعجب کرده و پیشرفت جراحی زیبایی در ایران را ستوده است.

اکنون که  باد و ورم "بینی" این توریست پزشکی پس از سفرش به ایران اسلامی برطرف شده و از سوی دیگر از تب و تاب خبری مبهوتانه روز های اول انتشار خبر کاستی گرفته است می توان از زاویه دیگر و با ژرف نگری بیشتری به این پدیده نگریست.

 

لبیس

 

 اگر چه در این دو هفته فرصت زیادی برای توضیح و روشنگری و اقناع افکار عمومی از سوی وزارت خارجه و سایر ارگان های مرتبط در تردد و سفر اتباع خارجه به ایران آن هم افراد دارای حساسیت خاص گذشته ولی توضیحات قانع کننده ای در این زمینه ارائه نشده است و افکار عمومی و بویژه نیروی های ارزشی از چند و چون این سهل انگاری سوالات بی پاسخی دارند.

نکته مهم در این ماجرای تلخ در این نیاز خلاصه نمی شود که کدام بخش های حاکمیتی و کدام نهاد در صدور ویزا و اقامت این عنصر "معلوم الحال" قصور یا تقصیر داشته است.

سوال اینجاست که چه سناریویی وجود داشته که این هنرپیشه معلوم حال و بدنام برای جراحی زیبای اروپا و آمریکا را رها می کند و به جمهوری اسلامی می آید.

در این که مهارت جراحان پلاستیک ایران و پیشرفت علم پزشکی در کشورمان زبانزد تمامی محافل علمی است شکی نیست، اما در کشوری که مقررات اسلامی، حجاب، عصمت و پاکدامنی در سطح جامع زنان مسلمان ایرانی رواج دارد و حجاب و عفت نهادینه شده است ورود و اقامت و جراحی زیبایی چنین بد نامی که حتی در انگلیس و آمریکا نیز مورد تنفر است چه هدفی داشته است بویژه آنکه پس از بازگشت نیز با طور و تفصیل در مورد اقامتش در ایران در صفحات خود در شبکه های اجتماعی موج ایجاد کرده است و کارزار تبلیغاتی برای خدشه دار کردن حجاب و عفت در ایران اسلامی به راه انداخته است.

بر نیروهای امنیتی و فکور نظام است که از ابتدای سرنخ به آژانس توریستی و دعوتنامه و پزشک جراح و  سایر زنجیره دخیل در این حرکت تحقیقات گسترده ای داشته باشند چرا که به نظر می رسد هدف از کارزار تبلیغی فرد مزبور پس از بازگشت و توصیف عجیب از فضای شهرهای کشورمان توطئه خبری پیچیده ای باشد که ممکن است به وجهه کشورمان در بین مردم کشورهای مختلف آسیب بزند.

در آخر ضمن تشکر از پزشکان ایران چه در طول سال های دفاع مقدس و تاکنون تسلط و کاردانی و علم و تجربه خود به اثبات رسانده اند انتظار داریم برای نیازمندان هموطن برای نمونه دختر مدرسه شین آباد که به خاطر بخاری نفتی و آتش سوزی کلاس درس که نیاز به جراحی پلاستیک دارند دلسوزی بیشتری داشته باشند.