مراسم تشییع داوود رشیدی/ اشک های "علی نصیریان" جاری شد

مراسم تشییع پیکر داوود رشیدی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر ایران با حضور هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون کشورمان و جمع کثیری از دوستداران وی که عکس های وی را در دست گرفته اند از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

 

پیکر آقای بازیگر بر دوش چهره‌های مطرح سینما وارد تالار وحدت شد/ازدحام دوستداران رشیدی مقابل تالار وحدت+ عکس

***علی نصیریان بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در حالی روی سن آمد و سخنرانی کرد که اشک از چشمانش جاری شد و گفت: من هرگز نمی خواستم در چنین شرایطی در تالار وحدت روی سن برای بدرقه تو برای سفر آخرتت صحبت کنم. من می خواستم با تو روی صحنه باشم .

وی افزود: داوود رشیدی یکی از ستون های استوار تئاتر نوین ایران است این تئاتر نوین که می گویم  منظورم آن جنبش و نهضتی بود که دانشجویان هنرپیشگی ازدهه 30 شروع کردند و در دهه 40 به ثمر رسید. داوود رشیدی و امثال آن از زمانی که به ما در تئاتر نوین آن زمان پیوستند با حضورشان به هنر تئاتر کشورمان غنا بخشیدند.

نصیریان تصریح کرد: داوود رشیدی در ابتدای کار خود بسیار به روز و جدید بود. حتی تا امروز نوین بودن آن ادامه داشت. داوود رشیدی در انتخاب نقش و کارگردانی بسیار متفاوت عمل می کرد چرا  که امروزی و مدرن بود.

 

اشک های

 

وی افزود: داوود رشیدی ممتازترین بخش عمر هنریش کارگردانی تئاتر بود ولی منحصر به این کار نبود. داوود رشیدی بازیگر بسیار خوبی بود و یکی از آن پنج نفر بازیگرانی بود که در کار "علی حاتمی" در هزار دستان  حضور بسیار زیبایی داشت.

این بازیگر سینما  تصریح کرد: داوود رشیدی در آموزش بسیار دست داشت و بسیار تربیت کرد و در مدیریت فرهنگی و هنری چه در شورای تئاتر و اداره هنرهای دراماتیک تلاش گر بود و باعث پیشرفت کار تئاتر بود، رشیدی یکی از ستون های تئاتر ایران بود و کارهای بسیاری برای پیشرفت تئاتر ایران کرد.