کدام خواننده ها در یک سال اخیر بیشترین کنسرت را اجرا کرده اند؟

کدام خوانندگان در یک سال اخیر اجرای بیشتری داشته‌اند؟ این سئوالی است که پاسخ به آن کمی دشوار به دست می‌آید،‌ زیرا منبع مشخصی برای آن وجود ندارد و تحقیق درباره آن نیازمند جستجو در سایت‌های مختلف است. اما به هر حال پاسخ این پرسش می‌تواند دلایل افزایش تعداد کنسرت‌ها یک خواننده را هم نمایان کند: به این ترتیب که در مورد اغلب خوانندگان حضور آن‌ها در برنامه‌های تلویزیونی و یا خواندن تیتراژ یک برنامه نقش پررنگی در رونق گرفتن بازار کنسرت‌های آنان داشته است.

از نیمه شهریور ماه ۹۴ تا نیمه شهریور ماه ۹۵،‌ ۱۹ هنرمند و گروه بیش از چهار اجرا در سال داشته‌اند.

محمد علیزاده رکورددار اجرای کنسرت است و طی یک سال گذشته به مدت ۲۳ روز در شهرهای مختلف از تنکابن تا بوشهر اجرای کنسرت داشته است. این خواننده ۱۱ روز اجرا در تهران و ۱۲ روز اجرا در شهرستان داشته که تنها یک اجرای او تک سانسی بوده و باقی اجراها دو سانسی بودند. او در مجموع طی یک سال گذشته ۴۷ بار روی صحنه رفته است.

چارتار جزو گروه‌های موسیقی تلفیقی پرطرفدار است که سال ۹۲ با انتشار آلبوم «باران تویی» مطرح شد و همچنان پرطرفدار به کار خود ادامه می دهد. این گروه با ۲۰ روز اجرا در ۳۷ سانس موفق شده جایگاه دوم جدول هنرمندان پرکار یک سال اخیر را به خود اختصاص دهد.

نکته جالب توجه تاثیر حضور در برنامه‌های صداوسیما در شهرت بیشتر خواننده و افزایش تعداد کنسرت‌ها است. فریدون آسرایی با حضور در شبکه نسیم به عنوان داور برنامه «شب‌کوک» موفق به جذب مخاطبان بیشتر و برگزاری اجراهای بیشتری شد. این خواننده در طول یک سال ۱۰ سانس اجرای کنسرت داشته است.

خوانندگان تیتراژهای تلویزیونی هم اقبال بیشتری در جذب مخاطب دارند. مهدی یراحی و احسان خواجه‌امیری که سابقه خواندن تیتراژهای تلویزیونی را دارند در این جدول در ردیف‌های پنج و ۱۳ قرار گرفته اند.

نگاهی به این جدول نشان می‌دهد کنسرت‌های سنتی هم جایگاه خوبی میان مخاطبان دارد. شهرام ناظری، کیهان کلهر، علیرضا قربانی و علی زند وکیلی چهار خواننده‌ای‌اند که در طول یک سال گذشته کنسرت‌های بسیاری برگزار کرده‌اند و هر بار اجراهای‌شان تمدید شده است.

نام خواننده تعداد روزهای اجرا تعداد سانس‌ها تعداد اجرا در شهرستان‌ها تعداد اجرا در تهران
محمد علیزاده ۲۳ ۴۶ ۱۲ ۱۱
گروه موسیقی چارتار ۲۰ ۳۷ ۱۰ ۱۰
بابک جهانبخش ۱۳ ۲۶ ۶ ۷
شهرام و حافظ ناظری(ناگفته) ۱۲ ۱۳ ۳ ۹
مهدی یراحی ۱۱ ۱۷ ۹ ۲
سیروان خسروی ۱۱ ۱۹ ۶ ۵
کیهان کلهر ۱۱ ۱۹ ۳ ۸
فرزاد فرزین ۱۰ ۱۸ ۳ ۷
امید حاجیلی ۱۰ ۱۵ ۳ ۶
حمید عسکری ۸ ۱۴ ۶ ۲
علیرضا قربانی ۷ ۸ ۲ ۵
رضا صادقی ۷ ۱۱ ۶ ۱
احسان خواجه امیری ۷ ۷ ۲ ۵
بنیامین بهادری ۶ ۹ ۳ ۳
بهنام صفوی ۶ ۸ ۳ ۳
علی زندوکیلی ۶ ۷ ۴ ۲
گروه موسیقی لیان ۶ ۷ ۲ ۴
فریدون آسرایی ۵ ۱۰ ۱ ۴
گروه موسیقی دنگ شو ۵ ۸ ۲ ۳