در نامه سرگشاده این مدیران مطبوعاتی که اسامی شان نزد ما محفوظ است، ضمن انتقاد شدید از عدم اجرای قانون در این تعاونی بویژه در بحث درآمدزایی میلیاردی در دو سال گذشته با استفاده از طرح اشتراک وزارت ارشاد، ابهام در برگزاری انتخابات هیات مدیره نیز مد نظر قرار گرفته است. در بخشی از این نامه سرگشاده آمده است:

چگونه است که انتخابات تعاونی با کمتر از ۵۰ نفر شرکت کننده برگزارشده اما نتیجه رای گیری نشان از بیش از ۴۰۰ رای دارد؟ حال آنکه هر فرد نهایتا می تواند وکیل سه نفر باشد آن هم به شرطی که وکالت را در تعاونی به افراد واگذار کرده باشد. کسی که برای رای دادن به تعاونی نرفته و حضور نداشته، چگونه وکالت رای داده است؟

چرا اکثر اعضای تعاونی از زمان ثبت نام برای کاندیداتوری هیات مدیره تعاونی و زمان انتخابات اطلاع ندارند؟ اساسنامه این تعاونی چرا در معرض دید عموم نیست و شائبه انتخابات مخفی و محفلی را قوت می بخشد؟

سود ناشی از درآمدزایی تعاونی چگونه و چه زمانی بین اعضا توزیع خواهد شد؟ انهم بعد از دو سال!

چه افرادی صلاحیت نامزدهای انتخابات را بررسی می کنند و بر اساس کدام آیین نامه و اساسنامه؟ مگر نه اینکه هیات مدیره قبلی فقز دو دوره میتواند ابقا شود پس چطور برای انتخابات جدید که هیچکسی از برگزاری و ثبت نام نامزدها و زمان بررسی نامزدها خبر ندارد، همان هیات مدیره قبلی حضور فعال دارند؟ آگهی انتخابات و فراخوان ثبت نام در کدام روزنامه ها منتشر شده و چرا دعوتنامه ثبت نام برای مدیران مسوول پست نشده ؟

آیا نباید از حراست وزارت ارشاد و بازرسان وزارت کار پرسید، چه نظارتی بر کار این تعاونی صورت میگیرد که اغلب اهالی مطبوعات یا از وجودش خبر ندارند و یا از گرفتن حق قانونی خود از سود درآمدهای ناشی از طرح های این دو وزارتخانه در تعاونی؟ آیا شائبه همکاری بازرسان این دو وزارتخانه با تعاونی مطبوعات، وجود ندارد؟ داستان سفرهای خارجی برخی اعضای هیات مدیره و حضور برخی روابط خانوادگی در سیستم مدیریتی این تعاونی را چطور می توان توجیه کرد؟