روایت یونس شکرخواه در شبکه مستند

"وارسته محبوب" به کارگردانی وحید صادقی، مستند پرتره کوتاهی از یونس شکرخواه است که در گفتگو با او و همکارانش، پدر علم روزنامه نگاری آنلاین ایران را معرفی می کند.

او در این مستند درباره اصالت مشهدی خود، ادامه تحصیل در هند در رشته های جامعه شناسی و سینما و رها کردن درس و بازگشت به ایران همزمان با انقلاب اسلامی سخن می گوید.

وی همچنین درباره آغاز کار خود در سال ۶۰ که به عنوان مترجم برای روزنامه اطلاعات کار می کرد و ادامه فعالیت ها، دیدگاه هایش درباره روزنامه نگاری، ارتباطات، روابط عمومی و زندگی شخصی اش حرف می زند.

در این مستند همچنین با شخصیت هایی چون حسام الدین آشنا استاد علوم ارتباطات و مشاور فرهنگی رییس جمهور، حسن نمکدوست روزنامه نگار و استاد علوم ارتباطات، فریدون صدیقی روزنامه نگار و استاد دانشگاه، سیدفرید قاسمی نویسنده و پژوهشگر و شهیندخت خوارزمی استاد علوم ارتباطات درباره شکرخواه گفتگو شده است.

صدیقی او را مورد عجیب «بنجامین باتن» معرفی می کند و نمکدوست در وصف او می گوید: «دکتر شکرخواه در حوزه خبر مثل قله دماوند هستند و کسی مثل من همچون تپه عباس آباد! نگران این مقایسه هم نیستم و فکر می کنم کاملا به حق است.»

مستند "وارسته محبوب" دوشنبه ۱۰ آبان ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و سه شنبه ۱۱ آبان ساعت ۱۰ بازپخش می شود.