سهیلا گلستانی در نشستی پس از نمایش فیلمش در مدرسه ملی سینما با اشاره به اثرش که با تکنیک VR ساخته شده است، گفت: این فیلم را به دوستان زیادی نشان دادیم و معمولا همه دریافت مشخص و واحدی از آن داشتند، اما اگر درباره‌ی موضوع آن بخواهیم صحبت کنیم، این فیلم درباره‌ی اتفاقاتی است که برای پناهجویان و مهاجران می‌افتد و زمان و مکان خاصی ندارد.

کارگردان فیلم «دو» درباره‌ی جایگاه صنعت VR در آینده سینما،خاطرنشان کرد: به نظر من باید منتظر اتفاقاتی در بخش تکنولوژی باشیم و ببینیم در این عرصه چه اتفاقاتی می‌افتد و بر این اساس نمی‌توان پیش‌بینی طولانی‌مدت داشت، این صنعت ممکن است بعد از مدتی به یک سرگرمی تبدیل شود یا جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

وی با بیان اینکه تکنیک VR برای بخشی از سینما مستند قابل استفاده، تکمیل‌کننده و تأثیرگذار است،ادامه داد: چون بیننده در این نوع فیلم سهیم می‌شود، اولین تجربه من برای دیدن فیلم VR با دیدن مستند بود و شاید اگر به شکل دیگری آن را می‌دیدم،اینقدر تأثیرگذار نبود.

سهیلا گلستانی با بیان اینکه استفاده از این صنعت در فیلم داستانی برای نخستین‌بار در فیلم «من را رها نکن» در ایران اتفاق افتاده است، ادامه داد: در فیلم‌هایی که مدت زمان کوتاهی دارند، این موضوع قابل استفاده است. با توجه به کوتاه بودن زمان این فیلم، حوصله سر بر نیست و می‌توان فیلم را از زوایای مختلف دید البته به شرطی که هنگام فیلمبرداری این مسئله رعایت شود.

این کارگردان در پاسخ به اینکه در این فیلم دیالوگی وجود ندارد و فقط آهنگ فرانسوی پخش می‌شود و ممکن است برای افرادی که فرانسه نمی‌دانند جذاب نباشد، گفت: این فیلم از ابتدا قرار بود، منطبق بر این موسیقی باشد و سایر صداها در ذیل آن قرار بگیرد. گویش فارسی آن را از شکل بین‌المللی خارج می‌کرد، فارغ از معنا این موسیقی، موسیقی شناخته شده‌ای است.

گلستانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تکنیک VR اتفاقات خوبی در سینما بیفتد.

بابک قهرمانی تهیه‌کننده فیلم «مرا رها نکن» هم در سخنانی از کاهش هزینه و تمایز به عنوان دو بیزنس موجود در ایران نام برد و افزود: ما در بخش سرمایه‌گذاری اصالت را به تمایز دادیم و با توجه به گسترش تکنولوژی از این بخش استفاده کردیم.

وی با اشاره به این‌که در نمایشگاه بین المللی تمرکز بر VR بیشتر بوده است، گفت: در دنیا از این صنعت در بخش فیلم داستانی استفاده نکرده‌اند، البته هالیوود قصد دارد تا پایان سال 2017 در این بخش فیلم بلند بسازد که ما در حوزه داستان چندماه جلوتر از آن‌ها بودیم.

تهیه کننده فیلم «من را رها نکن» با اشاره به اینکه هزینه تولید این فیلم 5 دقیقه‌ای دویست میلیون شده گفت: به فکر بازگشت سرمایه نبودم. خطر کردن بخشی از  بیزنس بر حسب تمایز است. البته کارگردان و فیلمبردار این فیلم بیش از من ریسک کردند زیرا که من بر روی سرمایه خود ولی آن‌ها بر روی رزومه‌شان‌ ریسک کردند.

وی در خصوص جایگاه این صنعت در آینده سینما گفت: شرکت‌های بزرگی چون فیس‌بوک، گوگل و... در این بخش سرمایه گذاری کردند و مسلما آن‌ها به دنبال پول‌سازی هستند و برخلاف من به بازگشت سرمایه فکر می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد:  قرار است این فیلم را در جشنواره‌های داخلی و خارجی به نمایش بگذاریم و امیدوارم با اقبال خوبی مواجه شود.

قهرمانی ادامه داد:برخی از سینماهای ایران مانند سینما «آزادی»، امکانات نمایش فیلم VR را دارند.

مسعود امینی فیلمبردار نیز با بیان این که شروع این کار با پیشنهاد گلستانی بود گفت: این فیلم تجربه اول بود و من دوست داشتم شیوه‌های نو را تجربه کنم.

وی  با بیان این‌که فیلمبرداری این فیلم چالش‌هایی داشت،ادامه داد: فیلمبردار در موقعیت ناظر پنهان فیلم است، باید در این فیلم فیلمبردار حذف شود، من نام این چالش را خودکشی فیلمبردار گذاشتم، فیلمبردار آگاهانه خود را از فیلم حذف می‌کند.

 حمید گلستانی تدوین‌گر، عباس حبیبی،سونیا سنجر (بازیگران این فیلم) هم در این نشست حاضر بودند و نقطه‌نظراتشان را مطرح کردند.

فیلم داستانی کوتاه «مرا رها نکن» با عینک‌های مخصوص و به صورت تک‌نفره قابل تماشاست، همچنین در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 12 و 13 آبان در محل مدرسه ملی برای مخاطبان به نمایش درخواهد آمد.

«مرا رها نکن» به تهیه‌کنندگی بابک قهرمانی،روایتی از تلخ‌کامی‌های مهاجران جنگ است که در شمال کشور فیلمبرداری شده است. عباس حبیبی و سونیا سنجری دو بازیگر اصلی این فیلم کوتاه هستند.