مل گیبسون  پس از  10 سال با فیلم «لبه ارّه» به صحنه آمد

«مل گیبسون» پس از گذشت 10 سال با فیلم «لبه ارّه» در مقام کارگردان به صحنه آمده است. این فیلم درامی در مورد جنگ جهانی دوم است که براساس داستانی واقعی ساخته شده است. 

مل گیبسون 60 ساله با ریش بلند و موی سپید برای نقش جدیدش در فیلم «پرفسور و مرد دیوانه»  داستان مدرسی در قرن نوزدهم است که در حال تدوین اولین نسخه لغت‌نامه انگلیسی آکسفورد است.

گیبسون که در دوره‌ای گران‌ترین هنرپیشه جهان بود در طول یک دهه گذشته 7 نقش سینمایی را ایفا کرده است و آخرین کارگردانی او به یک دهه قبل برای فیلم «آپوکالیپتو» بازمی‌گردد. رزومه گیبسون نشان می‌دهد که او خوب می‌داند که همیشه پس از مدتی با اثری گیرا بازمی‌گردد.

گیبسون در مورد کارگردانی فیلم جدیدش «لبه ارّه» می‌گوید:"10 سال پیش این داستان را خواندم و واقعا تصمیم گرفتم آن را بسازم. دوباره داستان را خواندم و صفحه 54 آن اشکم را درآورد و گفتم چه داستان شگفت‌آوری!".

هنرپیشه و کارگردان «شجاع دل» در ادامه می‌گوید:" برای ساخت این فیلم سه‌بار به من پیشنهاد شد و ابتدا نپذیرفتم و پس از حصول اطمینان آن را قبول کردم. من برای ساخت فیلم «شجاع دل» هم در ابتدا درخواست ساخت آن را نپذیرفتم". فیلم «شجاع دل» با موضوع حماسی اسکاتلندی، با کارگردانی و هنرپیشگی نقش اول مل گیبسون در سال 1996 برای وی جایزه اسکار را به ارمغان آورد.

این فیلم بر اساس داستانی واقعی در استرالیا با تمام عوامل از این کشور و با هنرپیشگی «اندرو گارفیلد» در نقش «دزمون تی‌داس» از منتظران ظهور مسیح است که با وجود اینکه بر اساس اعتقاد مذهبی‌اش از نظامی‌گری اجتناب می‌کند، برای خدمت اجباری فراخوانده می‌شود و در بخش پزشکی ارتش برای مداوای جراحات زخمی‌ها خدمت می‌کند. داس در دوره خدمتش اصلا دست به سلاح نمی‌برد و گلوله‌ای شلیک نمی‌کند و مدال شجاعت و افتخار را برای زیر آتش بودن در نبرد «اوکیناوا» دریافت می‌کند.

مل گیبسون 4 فیلم شاخص کارگردانی کرده و فیلم «لبه ارّه» همچون دیگر فیلم شاخص او یعنی «مصائب مسیح» که در سال 2004 ساخته شد به چرایی سرنوشت و رابطه انسان با خدا می‌پردازد و گیبسون به عنوان یک کاتولیک موءمن، همیشه در چالش بین فیلم‌ها و زندگی شخصی‌اش است.