روایت یک کارگردان از جریانی مشکوک در سینما

ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم یتیم خانه ایران با اشاره به وجود کارگردانهای متعهد در سینمای ایران خاطر نشان کرد: ما کارگردان خوب و دیندار در ایران زیاد داریم ولی جریانی در کشور هست که اجازه نمی‌دهد هر کسی به تولید فیلم استراتژیک و تاریخی بپردازد و برای افرادی که بخواهند از این گونه فیلمها تولید کنند ایجاد مشکل می‌کند.

وی در مورد فیلم یتیم‌خانه ایران تصریح کرد: سرمایه‌گذار این فیلم موسسه روایت فتح بوده و موضوع این فیلم در رابطه با فساد رجال سیاسی و اقتصادی کشور است که اگر به این فسادها رسیدگی نشود کشور دچار چه عواقب خطرناکی خواهد شد.

کارگردان فیلم یتیم‌خانه ایران در مورد چرایی فروش کم این فیلم گفت: متاسفانه در زمان اکران عمومی فیلم مدیر پخش فیلم به خارج سفر کرد و این امر باعث شد که فیلم در هفته‌های ابتدایی اکران با فروش خوبی روبرو نشود.

طالبی در مورد اهمیت نشر این برهه از تاریخ ایران یادآور شد: ما به نوبه خود در جهت انتشار و آشنایی مردم ایران با این برهه تاریخی قدم برداشتیم ولی باید دقت داشت این تازه شروع کار است و این سوژه می‌تواند ذهنیت ساخت سریال و فیلمهای سینمایی بیشتری باشد.

وی ادامه داد: ادامه جریان آشنایی با یان برهه تاریخی باید در آموزش و پرورش و دانشگاها شکل بگیرد و اگر این مهم صورت نگرفت دلیلش را باید در نفوذ دوستان انگلیسی جویا شد.

کارگردان سینما و تلویزیون در مورد تلخ‌ترین سکانس فیلم سینمایی تیم‌خانه ایران از دید خود افزود: تلخ‌ترین سکانس فیلم جایی بود که پرستار با اضطراب مشغول مداوای قحطی‌زدگان ایرانی است ولی به دلیل کمبود و قطحی یک به یک این مردم از دست می‌روند.