"سند باد و سارا" به جشنواره های خارجی می رود

غلامرضا آزادی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما درباره آخرین وضعیت فیلم "سندباد و سارا" گفت: خوشبختانه مراحل پس از تولید "سندباد و سارا" به نویسندگی و کارگردانی بنده و تهیه کنندگی خانم فریال بهزاد به پایان رسیده و این فیلم آماده اکران است.

وی ادامه داد:در سینمای ایران که از هر طرف پدیده تازه ای بروز می کند که قابل قیاس با هیچ سالی از سینما نیست، نمی دانم چه اتفاقی برای فیلمی مثل سندباد و سارا خواهد افتاد.

تهیه کننده فیلم "حریر" درخصوص حضور فیلم "سندباد و سارا" در جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: با وضع موجود واقعا ً نمی دانم فیلم را برای فجر امسال بفرستم یا نه! حتی نمی دانم که آیا مهلت پر کردن فرم جشنواره تمام شده است یا نه.

آزادی افزود: "سندباد و سارا" فیلمی برای خانواده ها است. فیلمی تاریخی که در واقع سینماست زیرا من سینما را رویا پردازی و افسانه می دانم. اتفاقی که تماشاگر روی پرده چیزهایی را ببیند که تخیلش را هم نمی کند.

وی در مورد وضعیت اکران فیلم "قبیله من" اظهار کرد: "قبیله من" فعلاً در گروه هنر و تجربه و با زمان اکران طولانی در حال پخش است. منتها در موقعیت فعلی که فیلم های زیادی از هند و این طرف و آن طرف می آید یک مقدار ذائقه مخاطب را به طور کل عوض کرده اند. همه می روند لودگی ببنند کسی نمی رود تا فیلم واقعی ببنید.

تهیه کننده فیلم دلباخته ادامه داد: این درد من نیست و درد تمام کارگردان ها و تهیه کنندگانی است که فیلم های اصیل می سازند ولی متاسفانه فیلم هایی هندی و غیره می فروشد. البته ما تلاش خود را می کنیم چون تعهد من به مملکت این است که فیلمی بسازم که برای مردم باشد. فیلمی واقعی که تاریخ سرزمین مرا بیان کند.

آزادی در مورد زمان اکران فیلم "سندباد و سارا" خاطرنشان کرد: "سند باد و سارا" را در ابتدا به جشنواره های خارجی می فرستم چون آنجا بیشتر خریدار دارد. این فیلم بیشتر شناخت فرهنگ ایران است و مورد استقبال خارجی ها قرار می گیرد. در مورد اکران ایران هم باید بگویم فیلم آماده شده و در تلاش هستم تا اکران نوروزی داشته باشد.