ساخت قطعه ای ارکسترال توسط چکناواریان

لوریس چکناواریان رهبر ارکستر و آهنگساز برجسته کشورمان گفت: هم  اکنون مشغول ساخت اثری ارکسترال هستم که تولید آن هنوز به پایان نرسیده است.

وی ادامه داد: در برخی موارد ممکن است مراحل تولید یک اثر ارکسترال یک تا دو سال زمان ببرد.

این رهبر ارکستر همچنین تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که اثر جدیدم را با چه ارکستری اجرا و ضبط  کنم اما با پایان یافتن مراحل تولید، این موضوع مشخص می شود و می توانم جزئیات مربوط به قطعه جدیدم را اعلام کنم.

رهبر میهمان "ارکستر مجلسی ارمنستان" در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: در روز میلاد حضرت مسیح (ع) برای هموطنانم آرزوی خوبی، عشق و صلح دارم.

وی توضیح داد: البته میلاد حضرت مسیح (ع) در روز 5 دی مربوط به کاتولیک ها است و جشن ارامنه در روز 6 ژانویه برگزار می شود  که به طور تقریبی دو هفته دیگر با این تاریخ برابر است.

چکناواریان افزود: کاتولیک ها تقویمشان را جابه جا  کرده اند و از این جهت تاریخشان تغییر پیدا کرده است اما بر اساس تقویم قدیم، 6 ژانویه روز جشن ارامنه است.

رهبر میهمان "ارکستر سمفونیک تهران" همچنین گفت: برای 6 ژانویه و برپایی جشن  کریسمس، در کنار خانواده حضور دارم واین جشن بیشتر جنبه خانوادگی و خصوصی دارد و از این جهت با جشن آغاز سال نو که با حضور تعداد وسیعی از مردم برگزار می شود، تفاوت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شب 6 ژانویه نوعی ماهی می خوریم و همچنین از نان مقدس که در کلیسا پخته شده، مصرف می کنیم. جشن 6 ژانویه یک آیین بسیار قدیمی است و درحقیقت یادآور شام آخر حضرت مسیح (ع) است.