خواننده خاص اسپانیایی روی صحنه رفت

جشنواره موسیقى فجر به نیمه‌های راه رسیده و شب گذشته در تالار وحدت طرفداران موسیقى اسپانیا شاهد یک اجراى بی‌نظیر از داکوئنده خواننده خاص اسپانیا بودند.

برنامه با تک‌نوازی دل مورائو نوازنده گیتار در گستره جذاب فلامنکو آغاز شد و پس از آن دکوئنده و پى رانا وارد صحنه شدند تا با تشویق بی‌امان تماشاگران مواجه شوند.

قطعات این برنامه به دو شکل ترانه و نوعى ساز و آواز تقسیم می‌شد. در برخى از قطعات کاخن به همراهى گیتار و آواز می‌آمد و گاهى قطعه در ریتم آزاد و بدون حضور کاخن اجرا می‌شد.

استفاده کوئنده از تمامى نقاط صدایش باعث فراز و فرودهاى زیبایى شد و بارها تشویق مخاطب را به همراه داشت. این گروه دوست‌داشتنی که به زبان انگلیسى هم تسلط نداشتند بارها و بارها به شکل پانتومیم از مخاطبان تشکر کردند.

دکوئنده دل مورائو از اسپانیا در پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت

نکته جالب این اجرا در این بود که کوئنده لحظاتى پیش از پایان قطعه از جاى خود بلند مشید تا پس از پایان هر قطعه از به سمت مخاطب خودش تعظیم کند. شب گذشته و در جریان این اجرا شوق خاص مخاطبان باعث تا این انرژى به کوئنده و گروه دو نفره‌اش منتقل شود و شوق یک اجراى پرانرژی را در این گروه پدید آورد.

موسیقى فلامنکو به دلیل استقبال همیشگى ایرانیان از ساز گیتار و البته آلبوم‌های گروه "جیپسى کینگ" همواره از علاقه‌مندی‌های مخاطب ایرانى بوده است و ریشه این علاقه به نزدیک این موسیقى به موسیقى عربى و البته قرابت شدید آن با دستگاه همایون در موسیقى ردیف دستگاهى ایران است.

دکوئنده و گروهش در حالى به کار خود پایان دادند که تشویق ممتد حضار آن‌ها دوباره به روى صحنه کشاند تا یک قطعه دیگر را براى مخاطب اجرا کنند و این شب خاطره‌انگیز به پایان برسد.